Detail předmětu

Service Sciences

ISE Ak. rok 2008/2009 letní semestr 3 kredity

Aktuální akademický rok

Současný ekonomický růst v sektoru služeb v globální ekonomice nemá žádnou paralelu v historii lidstva z pohledu rychlosti a rozsahu migrace pracovních sil. I největší výrobní firmy mohou sledovat dramatický posun na procentech jejich příjmů, které získávají ze služeb. Potřeba inovací v oblasti servisu, jako inhibitoru dalšího ekonomického růstu, stejně jako růst kvality a produktivity, staví služby do pozice, na které ještě nikdy nebyly. Služby si získávají hlavní pozornost v globální konkurenci, speciálně služby vyžadující velkou znalost v oblasti zvyšování výkonnosti. Výzvou pro inovátory v oblasti služeb je multidisciplinární povaha služeb, integrující technologie, ekonomii, sociální vědy a zákaznické inovace. Služby v oblasti IT jsou integrální součástí celého procesu.

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zápočet

Rozsah

  • 26 hod. přednášky

Zajišťuje ústav

Přednášející

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Orientovat se v pojmech a postupech užívaných při poskytování IT služeb.

Být schopen správně reagovat na požadavky a úkoly kladené při poskytování služeb v oblasti IT.

Cíle předmětu

Předmět představuje vývoj v oblasti "service science", jako nové multidisciplinární oblasti vědy a výzkumu, a tím nastínil možnosti, které dává více systematický přístup v oblasti inovací v oblasti služeb. Předmět je zaměřen na postupy a řešení platňovaná především v oblasti poskytování služeb IT.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Prerekvizity nejsou požadovány.

Literatura studijní

Literatura referenční

  • Service Strategy, ISBN: 978-0-11-331045-6, TSO 2007
  • Service Design, ISBN: 978-0-11-331047-0, TSO 2007
  • Service Operation, ISBN: 978-0-11-331046-3, TSO 2007
  • Service Transition, ISBN: 978-0-11-331048-7, TSO 2007
  • Continual Service Improvement: ISBN: 978-0-11-331049-4, TSO 2007

Osnova přednášek

  1. IS/IT outsourcing (část 1): Pojem "services science".
  2. IS/IT outsourcing (část 2).
  3. IS/IT outsourcing (část 3).
  4. IBM IDC model: Přehled.
  5. Customer Support Center.
  6. Server System Operations & Desktop Client Support (část 1).
  7. Server System Operations & Desktop Client Support (část 2).
  8. Exkurse a demonstrační cvičení ve vybrané firmě.
  9. Network Services Delivery (část 1).
  10. Network Services Delivery (část 2).
  11. Mainframe services.
  12. Outsourcing Infrastructure Services, Customer Support Services.
  13. Další vývoj v oblasti "outsoursing" služeb IT

Průběžná kontrola studia

Přítomnost na přednáškách, úspěšné absolvování písemného zápočtového testu.

Metody vyučování

Metody vyučování závisí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Kontrolovaná výuka

Aktivní účast na přednáškách. Zameškaná výuka se nenahrazuje.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-BC-3, obor BIT, libovolný ročník, volitelný
Nahoru