Detail předmětu

Pokročilá počítačová grafika

PGP Ak. rok 2008/2009 zimní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zkouška

Rozsah

  • 26 hod. přednášky
  • 26 hod. projekty

Zajišťuje ústav

Přednášející

Cvičící

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.

Cíle předmětu

Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou žádné prerekvizity.

Literatura studijní

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012

Literatura referenční

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
  • Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
  • Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 
  • Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
  • Články IEEE, ACM, Wikipedie

Osnova přednášek

  1. Úvod, omezení počítačové grafiky (5.10.2007 slajdy)
  2. Rozsáhlé scény, level of detail (12.10.2007 slajdy)
  3. Shadery (19.10.2007 slajdy)
  4. Optimalizace sledování paprsku (26.10.2007 slajdy, program pray pro ray-tracing, další slajdy)
  5. Zobrazování krajiny (2.11.2007 slajdy)
  6. Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR (9.11.2007 slajdy a video)
  7. Animace kloubních soustav, "motion capture" (16.11.2007 Fědor, Illusion Softworks slajdydruhé slajdy)
  8. Haptic a stereozobrazení (23.11.2007 Sochor, FI MU)
  9. Virtuání a rozšířená realita (30.11.2007 Beran)
  10. Návrh a struktura systémů pro 3D zobrazení, nerealistické zobrazování? (7.12.2007 ???)
  11. Hologramy (14.12. Hanák/Janda ZČU Plzeň)
  12. Závěr (21.12.2007)

Průběžná kontrola studia

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Metody vyučování

Metody vyučování závisí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Kontrolovaná výuka

Půlsemestrální test, individuální projekt.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

Nahoru