Detail předmětu

Základy marketingu

IZMA Ak. rok 2009/2010 letní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Základní znalosti z oblasti marketingu. Úloha zákazníka při tvorbě nabídky firemních produktů, tj. výrobků a služeb.

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky, anglicky

Zakončení

zápočet+zkouška

Rozsah

  • 26 hod. přednášky
  • 13 hod. cvičení
  • 13 hod. projekty

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Jak dělat marketing.

Cíle předmětu

Cílem předmětu je získání základních znalostí z oblasti marketingu. Předmět zdůrazňuje úlohu zákazníka při tvorbě nabídky firemních produktů, tj. výrobků a služeb. Je veden maximální snahou zapojit aktivně studenty do výuky pomocí diskusí v přednáškách a na cvičeních.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Nejsou požadovány žádné prerekvizitní znalosti.

Literatura studijní

  • Kaňovská, L.: Základy marketingu. 1. vyd. Brno, CERM, 2009, 123 s., ISBN 978-80-214-3838-5. (CS)
  • Kotler, P.: Marketing management. Praha, Management Press, 2001. (CS)
  • Vysekalová, J.: Marketing. Praha, Fortuna, 2006. (CS)
  • Boučková, J., kol.: Marketing. Praha, C.H. Beck, 2003. (CS)

Literatura referenční

  • Kaňovská, L.: Základy marketingu. 1. vyd. Brno, CERM, 2009, 123 s., ISBN 978-80-214-3838-5.
  • Kotler, P.: Marketing management. Praha, Management Press, 2001.
  • Vysekalová, J.: Marketing. Praha, Fortuna, 2006.
  • Boučková, J., kol.: Marketing. Praha, C.H. Beck, 2003.
  • Burnett, K.: klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha, Computer Press, 2005.
  • Foret, M., Stávková, J.: Marketingový výzkum. Praha, Grada 2003.
  • Foster, T.R.V.: Jak získat a udržet zákazníky. Computer Press 2002.
  • Kaňovská, L., Tomášková, E.: DOPROVODNÉ SLUŽBY-KONKURENČNÍ VÝHODA. 1. vyd. Brno, CERM, 2009, 202 s., ISBN 978-80-7204-619-5.
  • Kotler, P.: Marketing od A do Z. Praha, Management Press, 2003.
  • Kotler, P., a de bes, f.t.: Inovativní marketing, Praha, Grada, 2005.
  • Pelsmacker, P.D., kol.: Marketing komunikace. Praha, Grada, 2003.

Osnova přednášek

1. Úvod do marketingu 2. Marketingové prostředí 3. Segmentace trhu a umisťování produktu na trh 4. Marketingový mix Výrobková politika Cenová politika Distribuční politika Komunikační politika 5. Trendy v marketingu 6. Spokojenost zákazníka 7. Doprovodné služby poskytované k produktům

Osnova numerických cvičení

- Seznámení s předmětem a pravidly pro hodnocení studia v průběhu semestru. Očekávání studentů od předmětu. Rozdělení termínů aktualit a ukázky aktualit. - Případová studie - Marketingový mix. Zadání návrhu marketingové strategie společnosti - Prezentace studentů: Návrh marketingové strategie společnosti - Zadání rozboru komunikačního mixu vybrané společnosti - Prezentace studentů: Rozbor komunikačního mixu vybrané společnosti - Marketing služeb - Obal (cvičení ke kreativitě) - Využití novodobých komunikačních prostředků v marketingu - Příklady inovativních marketingových kampaní - Zápočtový test - Prezentace studentů: Týmový projekt - Prezentace studentů: Týmový projekt - Zápočet

Průběžná kontrola studia

Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení předepsaného minimálního počtu bodů podle systému bodového ohodnocení.

Kontrolovaná výuka

V prvním cvičení se studenti rozdělí do 3-4 členných týmů, ve kterých budou zpracovávat týmový projekt (TP). Tento projekt bude skupinami prezentován na 12. až 13. cvičení. Tématem týmových projektů je zpracování marketingového plánu pro zavedení nového výrobku (služby) na trh. Další podmínkou pro získání zápočtu je semestrální projekt (SP) zaměřený na tržní orientaci firem (formou dotazníkového šetření, zmapování firemních aktivit v oblasti marketingu v průběhu praxe), termín odevzdání vyplněných dotazníků: 11. týdnu výuky. Dalšími podmínkami jsou: účast a aktivita na cvičeních a absolvování testu, který bude ve 12. týdnu.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-BC-3, obor BIT, libovolný ročník, volitelný
Nahoru