Detail práce
Automatic Flight Control System Design for a Jet Aircraft
Tato bakalářská práce se zabýva modelováním letových vlastností proudového letadla a následným návrhem a implementací systému pro automatické řízení letu. Jejím cílem bylo na základě veřejně dostupných aerodynamických dat letounu F-16, který má sníženou podélnou stabilitu, implementovat model tohoto letounu a použít tento model jako platformu pro návrh a implementaci systému pro automatické řízení letu založeného na nelineární dynamické inverzi se soustředením se na řízení podélného pohybu letounu, pomocí nastavení požadovaného úhlu náběhu. Testy vytvořeného systému prokázali schopnost dosáhnout a udržet požadovaný úhel náběhu.
matematický model letounu, systém řízení letu, autopilot, nelineární dynamická inverze
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm výborně (A).
- What is the reason for the utilization of a nonlinear control system in a jet aircraft?
- What control surfaces would you employ to control lateral motion of the aircraft?
Burget Lukáš, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Kotásek Zdeněk, doc. Ing., CSc. (UPSY FIT VUT), člen
Křena Bohuslav, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Matoušek Petr, doc. Ing., Ph.D., M.A. (UIFS FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT17228, author = "Milan Kras\v{n}ansk\'{y}", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Automatic Flight Control System Design for a Jet Aircraft", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2015, location = "Brno, CZ", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17228/" }