Detail práce

Vývoj multiplatformní hry využívající pružná tělesa

Bakalářská práce Student: Basovník Tomáš Akademický rok: 2014/2015 Vedoucí: Zachariáš Michal, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Development of Multi-Platform Game Using Soft Body Elements
Jazyk práce
český
Abstrakt

Cílem této bakalářské práce je popsat proces vývoje her, následně navrhnout dvourozměrnou hru využívající pružná tělesa jako zábavný herní prvek a implementovat ji pomocí vhodných nástrojů, které zajistí její funkčnost napříč platformami. Problém s multiplatformitou je řešen vytvořením HTML5 hry v aplikaci Construct 2 a její následnou kompilací nástrojem Intel XDK na mobilní platformy (iOS, Android), které Construct 2 přímo nepodporuje. Chování pružných těles je popsáno dvěma modely vhodnými pro navrhovanou hru a jejich modifikacemi. Základní model využívá k udržení tělesa pohromadě pouze vlastnosti pružin (Spring-mass), pokročilý navíc tlakové síly (Pressure soft body). Celkově se použitým postupem povedlo úspěšně zprovoznit a otestovat hru na sedmi platformách a to jak stolních (Windows 7 a 8.1, Mac OS X, Linux), tak mobilních (Android, iOS, Windows Phone), navíc je hra funkční také ve webových prohlížečích. Testy bylo zjištěno, že pokročilejší model pružných těles je stabilnější a vykazuje méně chyb.  Nakonec však byla použita modifikovaná verze původního modelu, která více vyhovovala požadovaným vlastnostem návrhu hry. Přínosem této práce je popsání a ukázání některých možností, které vývojář má při tvorbě multiplatformních her a také vytvoření zábavného herního prvku pomocí pružných těles a vhodně zvoleného modelu.

Klíčová slova

pružné těleso, Spring-mass, Pressure soft body, multiplatformita, proces vývoje videoher, hybridní aplikace, Construct 2, Intel XDK, Cordova, HTML5, hra

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení B
Obhajoba
16. června 2015
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm velmi dobře.

Komise
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Janoušek Vladimír, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Rychlý Marek, RNDr., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Strnadel Josef, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Szőke Igor, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
BASOVNÍK, Tomáš. Vývoj multiplatformní hry využívající pružná tělesa. Brno, 2015. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2015-06-16. Vedoucí práce Zachariáš Michal. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17783/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT17783,
    author = "Tom\'{a}\v{s} Basovn\'{i}k",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "V\'{y}voj multiplatformn\'{i} hry vyu\v{z}\'{i}vaj\'{i}c\'{i} pru\v{z}n\'{a} t\v{e}lesa",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2015,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17783/"
}
Nahoru