Detail práce
Měření rychlosti automobilů stacionární kamerou
Tato bakalářská práce pojednává o problematice měření rychlosti automobilů z videozáznamu pořízeného staticky umístěnou videokamerou s výhledem na silnici. Popsána je tvorba nástroje s cílem dosáhnutí maximální přesnosti měření s minimálním uživatelským vstupem a časem měření jednoho objektu. Pojem o rozměrech scény systém získává na základě známých bodů ve scéně, jež jsou nástrojem manuálně vyznačeny. Dále je popsán vliv způsobu anotování průjezdů vozidel a kvality vstupního souboru na maximálně možnou dosažitelnou přesnost měření.
Měření rychlosti vozidel, Stacionární kamera, OpenCV, optický tok, odečítání pozadí, detekce vozidla.
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm velmi dobře (B).
- Na obrázku 4.4 prezentujete proložení anotovaných bodů průjezdu vozidla přímkou. Přímkou lze však prokládat anotované body, které jsou bez perspektivního zkreslení. Jaký by byl vhodnější způsob proložení bodů?
- Na konci sekce 4.4 se zmiňujete o rychlém přístupu na anotovaný bod. Jak dochází k jeho vyhledávání?
Drahanský Martin, prof. Ing., Dipl.-Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Chudý Peter, doc. Ing., Ph.D. MBA (UPGM FIT VUT), člen
Očenášek Pavel, Mgr. Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Strnadel Josef, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT18270, author = "Tom\'{a}\v{s} Ju\v{r}ica", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "M\v{e}\v{r}en\'{i} rychlosti automobil\r{u} stacion\'{a}rn\'{i} kamerou", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2016, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/18270/" }