Detail práce

Zobrazení 3D scény ve webovém prohlížeči

Bakalářská práce Student: Zvěřina Jiří Akademický rok: 2015/2016 Vedoucí: Španěl Michal, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Displaying 3D Graphics in Web Browser
Jazyk práce
český
Abstrakt

Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace zobrazující diagnostické informace o stavu automobilu s využitím 3D vizualizace. Aplikace umožňuje v reálném čase zobrazovat varování související s poruchami dílů automobilu, jako jsou například vady motoru, či nízký tlak v pneumatikách. Aplikace je postavena na technologii WebGL, knihovně Three.js a běží v prostředí internetového prohlížeče.

Klíčová slova

WebGL, Javascript, 3D, uživatelské rozhraní, webová aplikace, diagnostika automobilu, shader

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení C
Obhajoba
15. června 2016
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm dobře (C).

Otázky u obhajoby
  1. Na str. 18 uvádíte: "Limitem pro počet možných načtených modelů je v mé aplikaci hodnota 99." Proč je počet limitován a kde se vzalo číslo 99?
  2. V kapitole 7.1 uvádíte, že jste svoje testery žádal o provedení odečtu rychlosti vykreslování (FPS) z displeje. Proč, když jste vytvořil webovou aplikaci, která tuto hodnotu může zjistit a přesně odeslat na server?
  3. V tabulce 7.1 uvádíte, že při otevírání dveří funguje aplikace zřetelně pomaleji, než v jiných situacích. Čím si to vysvětlujete? Zobrazuje se pořád stejný model složený pořád ze stejné trojúhelníkové sítě, pouze se mění jedna trasformační matice podle jednoduchých vzorců.
  4. Na začátku kapitoly 5 uvádíte, že "WebGL je pro aplikaci vhodnou volbou převážně kvůli jeho univerzálnosti. Výše zmíněná zařízení (palubní počítače) dnes téměř ve všech případech podporují tuto technologii." V závěru pak: "v současné době je zobrazování složitějších scén ve webových prohlížečích spíše záležitost stolních počítačů, u kterých si rychlejší grafický adaptér poradí s plynulým vykreslováním. Standardní notebooky u výkonu tohoto typu spíše zaostávají." Vidíte mezi těmito tvrzeními jistý nesoulad? Pokud ano, nevadil vám při psaní textu?
Komise
Černocký Jan, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), předseda
Bidlo Michal, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Drahanský Martin, prof. Ing., Dipl.-Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Rychlý Marek, RNDr., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
ZVĚŘINA, Jiří. Zobrazení 3D scény ve webovém prohlížeči. Brno, 2016. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2016-06-15. Vedoucí práce Španěl Michal. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/18862/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT18862,
    author = "Ji\v{r}\'{i} Zv\v{e}\v{r}ina",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Zobrazen\'{i} 3D sc\'{e}ny ve webov\'{e}m prohl\'{i}\v{z}e\v{c}i",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2016,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/18862/"
}
Nahoru