Detail práce

Augmented Reality on Smartphones

Bakalářská práce Student: Minda Marek Akademický rok: 2015/2016 Vedoucí: Drahanský Martin, prof. Ing., Dipl.-Ing., Ph.D.
Název česky
Augmented Reality on Smartphones
Jazyk práce
anglický
Abstrakt

Rozšířená realita je koncept doplňování reálného světa o počítačem generovaný obsah. Díky pokroku v oblasti mobilních zařízení je mnoho možností využití tohoto konceptu na chytrých telefonech. Tato práce zkoumá schopnost současných zařízení s operačním systémem Android zobrazovat fotorealistický obsah a její využití v aplikacích s rozšířenou realitou. Na základě porovnání dostupných frameworků, Wikitude SDK byl zvolen pro implementaci zobrazování budov do rozšířené reality. Pro účely trackingu je použita geolokace.

Klíčová slova

Rozšířená realita, Smartphone, Zobrazování, Fotorealistické zobrazování, Operační systém Android, Tracking, Zobrazování budov

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení C
Obhajoba
30. srpna 2016
Oponent
Jost Patrick, BSc MA
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "C".

Otázky u obhajoby
  1. What are the characteristics of Augmented Reality and what differentiates AR from VR? Student should refer to Azuma (1997, p. 2) and state that in VR a physical environment is not present. Therefore, time can, for example, be slowed down or sped up whereas AR is always bound to real-time.
  2. Would your mobile application be classified as AR or VR and what are the reasons for the classification? Student should be able to address that his application is in fact more a VR application and in detail could be classified as "handheld video see-through augmented reality". If used with Cardboard and head-mounted, it would be a pure VR application because physical reality is blocked out entirely and only a rendered scene can be perceived.
  3. On what findings was the decision for the Wikitude SDK based? Student should list convincing advantages in comparison to Layar.
  4. What could be possible methods to overcome the currently non-photorealistic rendering of the 3D-building in the application? Are there any possibilities to reduce performance requirements? Student should state that aside from performance boost through hardware and raytracing there are possibilities like texture baking where photorealistic textures and shading could be pre-calculated on the 3D-model before importing. Furthermore, the usage of a 3D-engine like Unity3D or Unreal could be used as they are optimized for real-time rendering and provide mobile shaders that approximate realism.
Komise
Růžička Richard, doc. Ing., Ph.D., MBA (UPSY FIT VUT), předseda
Chudý Peter, doc. Ing., Ph.D. MBA (UPGM FIT VUT), člen
Kolář Dušan, doc. Dr. Ing. (UIFS FIT VUT), člen
Křena Bohuslav, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Zbořil František V., doc. Ing., CSc. (UITS FIT VUT), člen
Citace
MINDA, Marek. Augmented Reality on Smartphones. Brno, 2016. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2016-08-30. Vedoucí práce Drahanský Martin. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/19020/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT19020,
    author = "Marek Minda",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Augmented Reality on Smartphones",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2016,
    location = "Brno, CZ",
    language = "english",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/19020/"
}
Nahoru