Detail práce
Měření rychlosti vozidel s použitím radaru
V bakalárskej práci je popísané vytvorenie desktopovej aplikácie, ktorá spracováva radarové dáta, z nich vhodným spôsobom detekuje zachytené vozidlá a určuje ich rýchlosť a smer pohybu. Jadro aplikácie využíva Fourierovú transformáciu na prevod radarových dát z časovej do frekvenčnej domény. Toto frekvenčné spektrum je využité na získavanie potrebných informácií pre výpočty rýchlostí vozidiel s následnou korekciou výpočtu o kosínusový faktor. Výsledkom tejto práce je desktopová aplikácia, ktorá umožňuje z radarových dát získať informácie o detekovanom vozidle a následne určiť jeho rýchlosť.
radar, kontinuálna vlna, Dopplerov jav, meranie rýchlosti, rýchlosť vozidiel, spracovanie signálu, detekcia uhla, korekcia uhla
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědi studenta na položenou otázku rozhodla práci hodnotit stupněm C.
1. Na základě čeho byl proveden odhad ideálního natočení radaru pro druhou nahrávku (viz kapitola 5.0.3, oddíl Přesnost výpočtu rychlosti vozidel)?
Bartík Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Drahanský Martin, prof. Ing., Dipl.-Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Jaroš Jiří, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Krupková Vlasta, RNDr., CSc. (UMAT FEKT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT19276, author = "Adri\'{a}n Nov\'{a}k", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "M\v{e}\v{r}en\'{i} rychlosti vozidel s pou\v{z}it\'{i}m radaru", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2017, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/19276/" }