Detail práce

Vytváření mraků a atmosférických efektů v OpenGL

Ročníkový projekt Student: Kučera Vít Akademický rok: 2005/2006 Vedoucí: Pečiva Jan, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Rendering of Clouds and Atmospheric Effects in OpenGL
Jazyk práce
český
Abstrakt

Mraky můžeme spatřit kdykoliv se podíváme na oblohu. Jsou nedílnou součásti počasí na Zemi, součástí koloběhu vody v přírodě a také významným indikátorem změn počasí. Jsou významnou částí vytváření realisticky vypadajících  venkovních scén. Zobrazení dynamicky měnící se oblohy  je velmi náročné, vzhled ovlivňuje mnoho faktorů . V leteckých simulátorech, každý uživatel  by chtěl prolétávat kolem realisticky vypadajících oblak.

Práce ukazuje na tvorbu realisticky vypadajících oblak, která využívá Perlinova šumu.

 Je kladen důraz na rychlost zobrazení, proto je potlačeno mnoho aspektů.

Klíčová slova

OpenGL, Coin3D, SimVoleon, simulace, 3D scéna, modelování mraků ,tvorba oblohy, Perlinův šum, volume rendering

Ústav
Studijní program
Soubory
Stav
obhájeno
Obhajoba
10. května 2006
Citace
KUČERA, Vít. Vytváření mraků a atmosférických efektů v OpenGL. Brno, 2006. Ročníkový projekt. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2006-05-10. Vedoucí práce Pečiva Jan. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/1962/
Nahoru