Detail práce
Vytváření mraků a atmosférických efektů v OpenGL
Název anglicky
Rendering of Clouds and Atmospheric Effects in OpenGL
Jazyk práce
český
Abstrakt
Mraky můžeme spatřit kdykoliv se podíváme na oblohu. Jsou nedílnou součásti počasí na Zemi, součástí koloběhu vody v přírodě a také významným indikátorem změn počasí. Jsou významnou částí vytváření realisticky vypadajících venkovních scén. Zobrazení dynamicky měnící se oblohy je velmi náročné, vzhled ovlivňuje mnoho faktorů . V leteckých simulátorech, každý uživatel by chtěl prolétávat kolem realisticky vypadajících oblak.
Práce ukazuje na tvorbu realisticky vypadajících oblak, která využívá Perlinova šumu.
Je kladen důraz na rychlost zobrazení, proto je potlačeno mnoho aspektů.
Klíčová slova
OpenGL, Coin3D, SimVoleon, simulace, 3D scéna, modelování mraků ,tvorba oblohy, Perlinův šum, volume rendering
Ústav
Studijní program
Soubory
Stav
obhájeno
Obhajoba
10. května 2006
Citace
KUČERA, Vít. Vytváření mraků a atmosférických efektů v OpenGL. Brno, 2006. Ročníkový projekt. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2006-05-10. Vedoucí práce Pečiva Jan. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/1962/