Detail práce
Systém pro trénink jedinců s poruchami kognitivních funkcí
Tato práce se soustředí na objevování nových možností terapie, tréninku či diagnostiky jedinců, kteří mají určitý problém s kognitivními funkcemi - reakce, poruchy pozornosti či paměti. To může pokrývat značnou část lidí - od dětí s ADHD po jedince zotavující se například z mrtvice. Tato metoda staví na interakci uživatele s mobilní aplikací a světlem, kde světlo mění svou barvu, a uživatel na tyto změny musí patřičným způsobem reagovat. Tento systém byl dosažen sestavením kontroléru, který je spojen s mobilní aplikací přes Bluetooth. Poté, co mobilní aplikace pošle kontroléru signál o změně barvy světla, kontrolér vyšle signál světlu skrz rádiovou frekvenci. Díky tomu lze měřit dobu reakce uživatele, což je důležité pro sledování pokroku terapie, nebo pro diagnostikování potenciálního kognitivního problému.
trénink kognitivních funkcí, ADHD terapie, ADHD diagnostika
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.
- Jakou konkrétní zpětnou vazbu poskytli odborníci z terapeutické praxe? Reflektoval jste některé jejich připomínky ve své práci?
Beran Vítězslav, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Fučík Otto, doc. Dr. Ing. (UPSY FIT VUT), člen
Holík Lukáš, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Očenášek Pavel, Mgr. Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT19984, author = "Jan Pawlus", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Syst\'{e}m pro tr\'{e}nink jedinc\r{u} s poruchami kognitivn\'{i}ch funkc\'{i}", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2017, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/19984/" }