Detail práce
Procedurální město
Cílem této práce je implementovat konfigurovatelný nástroj (program), který bude schopen sestavit model města. Program používá knihovnu OpenGL pro vizualizaci a principů procedurálního generování k vytváření jednotlivých modelů (terén, budovy, silnice, ...). Proces generování má mnoho nastavitelných proměnných, které mají přímý dopad na vzhled, velikost i složitost jednotlivých modelů. Vytvořené modely je možné exportovat do souboru a dále upravovat v programech pro práci s 3D grafikou.
C++, Windows, Linux, OpenGL, Perlinův šum, QuadTree, procedurální generování, město, budovy, terén, skybox, cubemap, triplanární texturování, textury
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "A".
Jak moc odpovídají vygenerovaná města městům reálným z pohledu struktury?
V podkapitole 2.5.2 je zmíněn problém mapování textur s vysokým rozlišením na vzdálené objekty. Co způsobuje artefakty na takto vykreslených objektech a jaká podmínka musí platit pro to, aby k tomu nedocházelo? (viz. frekvenční analýza)
Je uniformní mřížka použitá v práci pro generování vrcholů terénu ideální ve všech případech? Uveďte její výhody a nevýhody.
Drábek Vladimír, doc. Ing., CSc. (UPSY FIT VUT), člen
Rozman Jaroslav, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Rychlý Marek, RNDr., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT21874, author = "Daniel Dolej\v{s}ka", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Procedur\'{a}ln\'{i} m\v{e}sto", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2019, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/21874/" }