Detail práce
Zobrazování komplexních 3D scén
Tato práce se zabývá problémem zobrazování rozsáhlých a obsahově velmi bohatých 3D scén, které jsou běžné např. pro moderní počítačové hry. Cílem práce je vytvoření tzv. datově řízeného zobrazovacího systému, který na základě popisu scény bude schopen sám scénu správně zobrazovat. Popis scény přitom musí být velmi jednoduchý tak, aby jej mohli vytvářet i lidé bez hlubších znalostí programování. První část této práce se zaměřuje především na navržení způsobu popisu scény a jeho následného využití při zobrazování scény. Druhá část práce se následně zabývá již vlastním využitím navrženého popisu scény při implementaci zobrazovacího systému.
Scéna, 3D grafika, virtuální realita, rozsáhlé scény, datově řízené zobrazování, konfigurace scény, popis modelu, geometrie, řešení viditelnosti, optimalizace zobrazování, popis scény, management scény.
Bartík Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Černocký Jan, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
Fučík Otto, doc. Dr. Ing. (UPSY FIT VUT), člen
Sojka Eduard, doc. Dr. Ing. (VŠB-TUO), člen
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
@mastersthesis{FITMT2477, author = "Tom\'{a}\v{s} Mrkvi\v{c}ka", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Zobrazov\'{a}n\'{i} komplexn\'{i}ch 3D sc\'{e}n", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2008, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/2477/" }