Detail práce
Realistický model oblohy
Simulace přírodních fenoménů jako jsou mraky, kouř, oheň a voda je jednou z nejdůležitějších oblastí výzkumu v počítačové grafice. Mraky jsou esenciální součástí každého virtuálního prostředí, přidávají důležitý vizuální detail, bez kterého by prostředí působilo nevěrohodně. Ale komplexnost, dynamika a světelné efekty ztěžují provádění simulace a renderingu v reálném čase. Tato zpráva poskytuje současný stav poznání. V první části je popsána meteorologická definice a klasifikace základních mraků. V další části popisujeme hlavní technologie, které jsou použity pro modelování a vykreslování mraků. Hlavní část zprávy je věnována simulačním technikám, založených na numerickém řešení parciálních rovnic a CML.
volumetrický mrak, oblak, oblačnost, klasifikace oblaků, CML, celulární automat, metabally, částicový systém, dynamika tekutin, procedurální šum, radiometrie, skybox