Detail práce

Využití GPU pro všeobecné výpočty

Semestrální projekt Student: Máček Branislav Akademický rok: 2006/2007 Vedoucí: Szőke Igor, Ing., Ph.D.
Název anglicky
General Purpose Computing on GPU
Jazyk práce
český
Abstrakt

V súčasnosti grafické akcelerátory obsahujú programovatežné časti GPU - shadery, primárne určené na programovanie pokročilých grafických efektov (napr. soft shadows, HDR). GPU obsahujú desiatky až stovky paralelne usporiadaných výpočtových jednotiek. Tento paralelizmus ponúka vysoký výkon v aplikáciách s relatívne jednoduchými operáciami na obrovskom množstve dát. Táto práca sa zaoberá popisom grafickej pipeline, približuje programovatežné časti GPU a ich programovací jazyk GLSL. Prezentuje princíp stream processingu a to na ukážke implementácie jednoduchého operátora lineárnej algebry pomocou OpenGL API a GLSL. Použitie výpočtov na GPU prisžubuje zrýchlenie trénovania neurónových sietí pre rozpoznávanie reči.

Klíčová slova

GPGPU, Stream processing, Shader program, OpenGL, GLSL, Linear Algebra

Ústav
Studijní program
Soubory
Stav
obhájeno
Obhajoba
10. ledna 2007
Citace
MÁČEK, Branislav. Využití GPU pro všeobecné výpočty. Brno, 2007. Semestrální projekt. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2007-01-10. Vedoucí práce Szőke Igor. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/3614/
Nahoru