Detail práce
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně je pak analyzována metoda vizualizace objemových dat pomocí mapování textur, která je rovněž využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Systém je tvořen s ohledem na maximální přenositelnost a k jeho realizaci jsou využity jazyk C++ a grafický toolkit Open Scene Graph, jehož popis je v odpovídajícím rozsahu také zahrnut.
Zobrazování objemových dat, mapování textur, vrhání paprsku, Voxel Splatting, Shear Warp, Open Scene Graph, OpenGL, GLSL, Pixel Shader, Vertex Shader, Fragment Shader, C++
Drahanský Martin, prof. Ing., Dipl.-Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Kreslíková Jitka, doc. RNDr., CSc. (UIFS FIT VUT), člen
Machalová Jitka, Mgr., Ph.D. (Mendelu), člen
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT4030, author = "Ji\v{r}\'{i} Kaz\'{i}k", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Vizualizace objemov\'{y}ch dat pomoc\'{i} volume renderingu", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2007, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/4030/" }