Detail práce
Realistické zobrazení mraků a kouře
Tato práce se zabývá metodami pro vykreslování objemových dat jako jsou mraky nebo kouř v počítačové grafice. V úvodu jsou shrnuty techniky a triky používané v počítačové grafice pro zobrazení těchto těles ve scéně, především ty, které využívají objemovou reprezentaci, jejich výhody a nevýhody. Následující část je hlouběji věnována vybrané technice pro zobrazování objemových dat - vykreslování mraků a kouře s ohledem na chování světla uvnitř jejich objemu (nazývané participating media), jejímu principu a vztahům ze kterých vychází. Je uveden krátký přehled aplikací, sloužících pro realistické zobrazování scény, které by byly vhodné pro implementaci vybraného algoritmu. Blender, do kterého je algoritmus implementován je popsána podrobněji, včetně jeho vnitřní struktury, obzvláště renderovacího engine. Poslední část práce je věnována návrhu algoritmu, jeho integrace do aplikace a postupu při jeho implementaci.
počítačová grafika, objemová data, mraky, kouř, participating media, realistické zobrazování, Blender
Černocký Jan, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
Fučík Otto, doc. Dr. Ing. (UPSY FIT VUT), člen
Kršek Přemysl, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Sochor Jiří, prof. Ing., CSc. (FI MUNI), člen
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
@mastersthesis{FITMT4868, author = "Jan Kopidol", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Realistick\'{e} zobrazen\'{i} mrak\r{u} a kou\v{r}e", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2008, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/4868/" }