Detail práce
Scrabble pro mobilní telefony
Práce zkoumá možnosti vyhledávacích algoritmů a slovníkových datových struktur na platformách s omezeným výpočetním výkonem a dostupnou pamětí (typicky jde o mobilní telefony) a ukazuje jejich výhody a nevýhody v souvislosti s touto platformou. Konkrétně se zabývá jejich uplatněním ve známé stolní hře SCRABBLE. Používá Appel-Jacobsonův vyhledávací algoritmus na hledání možných tahů. Algoritmus má k dispozici slovník se všemi slovy, který je uložen v tzv. struktuře DAWG, která umožňuje slova rychle vyhledávat a současně zajišťuje kompresi obsažených slov, takže je velikost slovníku v paměti vzhledem k cílové platformě dostatečně malá. Výsledná Java aplikace pro mobilní telefon (MIDP 2.0) přidává grafické rozhraní a ovládání hry a umožňuje tak hraní hry SCRABBLE jak proti umělé inteligenci, tak proti jinému člověku.
Scrabble, Univerzální slovníková struktura, USS, DAWG, Appel-Jacobsonův algoritmus, prohledávání stavového prostoru, Umělá inteligence, Herní heuristiky
Bartík Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Černocký Jan, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
Křena Bohuslav, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Motyčka Arnošt, doc. Ing., CSc. (Mendelu), člen
@bachelorsthesis{FITBT4990, author = "Ond\v{r}ej Kan\v{e}\v{c}ka", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Scrabble pro mobiln\'{i} telefony", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2008, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/4990/" }