Detail práce

Využití Vertex a Pixel shaderu v OpenGL pro 3D zobrazení 3D obrazových dat v medicíně

Semestrální projekt Student: Vaďura Jiří Akademický rok: 2007/2008 Vedoucí: Kršek Přemysl, doc. Ing., Ph.D.
Název anglicky
Vertex and Pixel Shaders OpenGL Visualisation of Medical 3D Image Data
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato práce se zabývá akcelerovaným zobrazováním 3D medicínských dat, např. z počítačové tomografie, pomocí grafického procesoru a s použitím rozhraní OpenGL. Nezpracované řezy jsou načteny do grafické paměti a zobrazeny metodou ray-casting. Cílem je kvalitně zobrazit 3D data a zároveň umožnit plnou interakci. K dispozici je několik režimů zobrazení jako MIP, simulace rentgenového zobrazení a realistické stínování.

Klíčová slova

medicína, tomografie, grafický procesor, OpenGL, vrhání paprsků, shadery, volume rendering

Ústav
Studijní program
Soubory
Stav
obhájeno
Obhajoba
8. ledna 2008
Citace
VAĎURA, Jiří. Využití Vertex a Pixel shaderu v OpenGL pro 3D zobrazení 3D obrazových dat v medicíně. Brno, 2008. Semestrální projekt. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2008-01-08. Vedoucí práce Kršek Přemysl. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/5325/
Nahoru