Detail práce

Reversi

Bakalářská práce Student: Labaj Tomáš Akademický rok: 2006/2007 Vedoucí: Rozman Jaroslav, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Reversi
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato práce se věnuje umělé inteligenci, resp. použití umělé inteligence na deskové hře Reversi. Ta je nejlépe realizovatelná pomocí metody minimax. Aby nedocházelo k zbytečnému prohledávání stavového prostoru, je vhodné zavést omezení v podobě prořezávání Alfa-beta. Obě metody jsou zde popsány a vysvětleny. Další část je věnována strojovému učení, tedy tomu, jak může počítač vylepšit svůj tah, když byl minule neúspěšný.

Klíčová slova

Umělá inteligence, UI, Reversi, Othello, hry, Minimax, Alfa-beta prořezávání, strojové učení, ohodnocení, C++, .NET

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení B
Obhajoba
11. června 2007
Oponent
Komise
Zbořil František V., doc. Ing., CSc. (UITS FIT VUT), předseda
Drahanský Martin, prof. Ing., Dipl.-Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Kreslíková Jitka, doc. RNDr., CSc. (UIFS FIT VUT), člen
Pelikán Jaroslav, RNDr., Ph.D. (FI MUNI), člen
Zbořil František, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
LABAJ, Tomáš. Reversi. Brno, 2007. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2007-06-11. Vedoucí práce Rozman Jaroslav. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/5493/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT5493,
    author = "Tom\'{a}\v{s} Labaj",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Reversi",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2007,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/5493/"
}
Nahoru