Detail práce
3D animace postavy v počítačové grafice
Cílem projektu je seznámit čtenáře s technikami používanými při real-time animaci 3D postav. Práce se soustředí zejména na dva typy animace: snímkovou animaci a kloubovou animaci. Popsány jsou algoritmy pro softwarovou i hardwarovou deformaci modelu, interpolaci klíčových snímků, kombinaci a prolínání animací, inverzní kinematiku a ragdoll. Výsledkem projektu je framework pro animaci 3D postav, který se skládá z implementované animační knihovny, příkladů demonstrujících činnost knihovny a nástrojů pro export animace z 3D Studia Max a MilkShape 3D.
snímková animace, kloubová soustava, kost, kloub, kůže, interpolace klíčových snímků, deformace modelu, kvaternion, matice, slerp, OpenGL, DirectX, shader, ragdoll, inverzní kinematika
Bartík Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Černocký Jan, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
Fučík Otto, doc. Dr. Ing. (UPSY FIT VUT), člen
Sojka Eduard, doc. Dr. Ing. (VŠB-TUO), člen
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
@mastersthesis{FITMT6517, author = "Michal Pe\v{c}enka", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "3D animace postavy v po\v{c}\'{i}ta\v{c}ov\'{e} grafice", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2008, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/6517/" }