Detail práce
Board Game User Interface with a Camera
Cílem této práce je vytvořit systém, který bude schopen nahradit reálného protihráče ve hře Dostihy a sázky. Hra je snímána kamerou, ze které se obraz přenáší do počítače, kde probíhá zpracování obrazu a identifikace herních objektů. Dále aplikace analyzuje stav hry a rozhodne o svém následujícím tahu. Rozhodovací algoritmus je schopen reagovat na každou herní situaci a tudíž dohrát hru do konce. Aplikaci mohou využít hráči, jež rádi hrají Dostihy a sázky, ale chybí jim protihráč. Aplikace také může najít uplatnění jako demostrace možností počítačového vidění.
uživatelské rozhraní, zpracování obrazu, detekce objektu, kamera, smartphone, Dostihy a sázky, Monopoly, desková hra, UI, FTP, OpenCV, ZBar, rozšířená realita
Studentka nejprve prezentovala výsledky, kterých dosáhla v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Studentka následně odpověděla na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studentky na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "B".
- Zkoušela jste, jestli uživatel dokáže nastavit systém a pohodlně hrát pouze podle psaných instrukcí?
- Jak vyhledáváte čtverce?
- Jak mezi sebou mapujete pozice na hrací ploše a v obraze?
- Jak je sytém citlivý na umístění kamery, osvětlení a materiál povrchu stolu?
Chudý Peter, doc. Ing., Ph.D. MBA (UPGM FIT VUT), člen
Kolář Dušan, doc. Dr. Ing. (UIFS FIT VUT), člen
Křena Bohuslav, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Zbořil František V., doc. Ing., CSc. (UITS FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT8670, author = "Dita Cihl\'{a}\v{r}ov\'{a}", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Board Game User Interface with a Camera", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2016, location = "Brno, CZ", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/8670/" }