Aktualita

Kategorie: novinka

Dne: 30. dubna 2020

Hodnocení výuky: Komentáře z dotazníku

Více než 32 tisíc odpovědí získala fakulta z dotazníku k hodnocení výuky, v němž 663 studentů hodnotilo 45 vyučovaných předmětů z bakalářského i magisterského programu. Z dotazníku vyplynulo, že 64 % studentů považuje odbornou i pedagogickou úroveň přednášek za kvalitní, vynikající či mimořádnou a 66 % studentů přednášky navštěvovalo vždy nebo většinou. Cvičení nejlepšími dvěma "známkami" ohodnotilo 67 % studentů. 

V bakalářském studijním programu hodnotili studenti jako nejlépe organizovaný předmět a nejlepší kurz semestru ISS (Signály a systémy). Studenti v souvislosti s ním chválili kvalitu přednášek i cvičení a přístup garanta i cvičících za ochotu pomoci nejen na cvičeních, ale i na konzultacích. Za velmi zajímavý studenti označili rovněž projekt. Velmi kladně byl ohodnocen i předmět IPA (Pokročilé asemblery), kde studenti ocenili kvalitní a zajímavé přednášky, dobře organizovaná cvičení, výborné dostupné materiály a skvěle připravené zajímavé zadání projektu. Studenti kladně hodnotili i předmět IUS (Úvod do softwarového inženýrství). Oceňují špičkový výklad přednášejícího, obsah cvičení či jasné materiály. V předmětu IZP (Základy programování) se studentům zase líbily přednášky i demonstrační cvičení a celková organizace předmětu. 

V bakalářském předmětu IEL (Elektronika pro informační technologie) studentům vyhovovala vysoká úroveň přednášek. Projekt do tohoto předmětu patřil podle nich mezi ty nejlepší v prvním semestru. Velmi kladně byla hodnocena i demonstrační cvičení a přístup cvičících ke studentům. Vysokou úroveň přednášek studenti ocenili i u předmětů ILG (Lineární algebra), IDM (Diskrétní matematika) či IFJ (Formální jazyky a překladače). V rámci posledního jmenovaného studenti ocenili také demonstrační cvičení, zejména přístup cvičícího, který uspořádal i další cvičení ve studentském klubu nad rámec standardní výuky. Zkouška z tohoto předmětu byla podle studentů jedna z nejlepších a při přípravě na ni studentům pomohly mimo jiné záznamy a dokument s častými chybami studentů. Inovativní přístup k přednáškám pak ocenili studenti předmětu ITU (Tvorba uživatelských rozhraní), kde se jim líbily přednášky hostů z praxe i volnost při výběru projektu.

V předmětu IAL (Algoritmy) studenti kladně hodnotili udělování prémiových bodů v průběhu přednášky pro zvýšení pozornosti a motivace i jednoduché projekty umožňující snadné pochopení probírané látky. Projekt v předmětu IIS (Informační systémy) studenti označují za jeden z nejlepších na fakultě. Oceňují na něm svobodu volby tématu a využitých technologií i přístup cvičícího, který ochotně pomáhal s řešením problémů. Velmi pozitivně byl hodnocen i projekt do předmětu INP (Návrh počítačových systémů) či IMS (Modelování a simulace), který řada studentů považuje za jeden z nejpřínosnějších v 5. semestru.

Studenti rovněž kladně hodnotili například předměty ISA (Síťové aplikace a správa sítí), kde ocenili zejména přednášky a cvičení, IMP (Mikroprocesorové a vestavěné systémy), který zaujal i ty, co dosud neměli kladný vztah k hardwaru, IFS (Fyzikální seminář), ve kterém studenti ocenili vyučujícího a jeho snahu o rozvoj inženýrského myšlení a příběhy z praxe, ISM (Matematický seminář), IMF (Matematické základy fuzzy logiky) či IPZ (Periferní zařízení). 

Výčet předmětů s největším podílem pozitivních hodnocení z bakalářského i magisterského studijního programu, jakož i výčet předmětů s největším podílem negativních hodnocení od studentů, je uveden v závěrečné zprávě, která bude zveřejněna na začátku května na webových stránkách VUT. Tato zpráva obsahuje i komentář k hodnocení předmětů s tím, že se podrobněji zaměřuje právě na ty předměty, které měly největší podíl negativních hodnocení. Jsou to sice předměty, které byly v řadě případů celkově hodnoceny studenty dobře, ale hodnocení ukazuje, že se v nich "něco nepovedlo". To může být i výsledkem inovativních přístupů k výuce, za které, i když se třeba občas něco nepovede, je třeba vyučujícím poděkovat, a chyby, které se staly, je třeba napravit. Studentům děkujeme za to, že si našli čas na vyplnění dotazníků k výuce, i za to, že poslali vyučujícím cenné podněty. 

Aktualizace 1.5.: Podrobná zpráva o hodnocení výuky, kde jsou podrobněji rozebrány celkové výsledky, je již zveřejněna. Obsahuje i rozbor předmětů s největším podílem pozitivního hodnocení a zejména rozbor předmětů s největším podílem negativních hodnocení a opatření v předmětech s největším podílem negativních hodnocení projednaná s garanty takových předmětů. Je k dispozici například ZDE.

Sdílet článek

Nahoru