Detail publikace
Does gamification affect flow experience? A systematic literature review
Pastushenko Olena, Ing. (UIFS FIT VUT)
Rodrigues Luiz (USP)
Toda Armando M. (USP)
Palomino Paula T. (USP)
Hamari Juho (TUT)
Isotani Seiji (USP)
Gamification, Flow Theory, User experience, Gamified settings, Literature review
V posledních letech studie v různých oblastech využily gamifikaci ke zlepšení flow experience. Vzhledem k velké rozmanitosti prováděných studií a nedostatku sekundárních studií (systematické přehledy literatury) v této oblasti je však obtížné získat nejmodernější stav této výzkumné domény. Abychom tento problém vyřešili, provedli jsme systematický přehled literatury, abychom zjistili, které metody návrhu gamifikace byly použity ve studiích o gamifikaci a Flow Theory, které prvky gamifikace byly v těchto studiích použity, které metody byly použity k vyhodnocení Flow state uživatelů a jak gamifikace ovlivňuje Flow state uživatelů. Hlavní výsledky ukazují, že zájem o tento obor roste se zvyšujícím se počtem publikací. Nejvýraznější zájem je ve vzdělávání o oblast gamifikace. Neexistuje však jednomyslnost ohledně preferované metody studie nebo účinků gamifikace na zkušenost uživatelů. Naše výsledky zdůrazňují důležitost provádění nových experimentálních studií zkoumajících, jak gamifikace ovlivňuje tok uživatelů v různých gamifikovaných nastaveních, aplikacích a doménách.
@INPROCEEDINGS{FITPUB12459, author = "Wilk Oliveira and Olena Pastushenko and Luiz Rodrigues and M. Armando Toda and T. Paula Palomino and Juho Hamari and Seiji Isotani", title = "Does gamification affect flow experience? A systematic literature review", pages = "110--119", booktitle = "GamiFIN Conference 2021", series = "GamiFIN Conference 2021", year = 2021, location = "Tampere, FI", publisher = "Association for Computing Machinery", ISBN = "979-000-000-6", doi = "10.48550/arXiv.2106.09942", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/12459" }