Detail publikace

Modeling students' flow experience through data logs in gamified educational systems

OLIVEIRA Wilk, ISOTANI Seiji, PASTUSHENKO Olena, HAMARI Juho a HRUŠKA Tomáš. Modeling students' flow experience through data logs in gamified educational systems. In: Proceedings - IEEE 21st International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2021. online: IEEE Communications Society, 2021, s. 97-101. ISBN 978-1-6654-4106-3.
Název česky
Modelování zkušeností studentů s tokem prostřednictvím datových protokolů v gamifikovaných vzdělávacích systémech
Typ
článek ve sborníku konference
Jazyk
angličtina
Autoři
Oliveira Wilk (USP)
Isotani Seiji (USP)
Pastushenko Olena, Ing. (UIFS FIT VUT)
Hamari Juho (TUT)
Hruška Tomáš, prof. Ing., CSc. (UIFS FIT VUT)
Klíčová slova

zkušenosti s tokem; teorie proudění; Gamifikovaný vzdělávací systém; zkušenosti studentů; uživatelské modelování

Abstrakt

Uživatelské modelování v gamifikovaných vzdělávacích systémech je současná výzva. Zejména modelování zkušeností studentů s tokem (tj. Rovnováha mezi výzvou a dovednostmi, sloučení akce a povědomí, jasné cíle, jednoznačná zpětná vazba, celková koncentrace na daný úkol, pocit kontroly, ztráta sebeuvědomění, transformace času a autotelická zkušenost) během používání gamifikovaného systému je velmi náročné. Je to proto, že měřicí přístroje jsou obvykle invazivní, odvádějí uživatele od zkušenosti s tokem a / nebo nemohou být masivně aplikovány (např. Pozorování účastníků, dotazníky nebo elektroencefalogram). Této výzvě jsme čelili provedením studie založené na datech (N = 23), kde jsme použili robustní statistickou metodu (tj. Modelování cest s částečnými nejmenšími čtverci) k modelování zkušeností studentů s tokem na základě jejich interakčních dat (např. Počet kliknutí myší) v gamifikovaném vzdělávacím systému. Hlavní výsledky označují vztah mezi protokoly interakcí a čtyřmi dimenzemi prostředí toku. Naše nálezy přispívají k oblasti gamifikovaných vzdělávacích systémů prostřednictvím modelování zkušeností studentů s tokem. Nakonec, na základě našich výsledků, jsme také poskytli řadu doporučení pro budoucí studie.

Rok
2021
Strany
97-101
Sborník
Proceedings - IEEE 21st International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2021
Konference
IEEE 21ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCED LEARNING TECHNOLOGIES (ICALT 2021), United States, US
ISBN
978-1-6654-4106-3
Vydavatel
IEEE Communications Society
Místo
online, US
DOI
UT WoS
000719352000031
EID Scopus
BibTeX
@INPROCEEDINGS{FITPUB12700,
   author = "Wilk Oliveira and Seiji Isotani and Olena Pastushenko and Juho Hamari and Tom\'{a}\v{s} Hru\v{s}ka",
   title = "Modeling students' flow experience through data logs in gamified educational systems",
   pages = "97--101",
   booktitle = "Proceedings - IEEE 21st International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2021",
   year = 2021,
   location = "online, US",
   publisher = "IEEE Communications Society",
   ISBN = "978-1-6654-4106-3",
   doi = "10.1109/ICALT52272.2021.00037",
   language = "english",
   url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/12700"
}
Nahoru