Detail publikace
Real-Time Light Field Video Focusing and GPU Accelerated Streaming
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM)
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing., dr. h. c. (UPGM)
Kula Michal, Ing., Ph.D. (UPGM)
Light field, GPU, Image-based rendering
V tomto článku je představeno nové řešení odhadu správného rozsahu hloubek
a zaostření v light fieldových videích, reprezentovaných jako pole video
sekvencí. Toto řešení, v porovnání s předchozími přístupy, nabízí nový způsob
renderingu vysoce kvalitních syntetických pohledů z light fieldových videí na
současném hardware, v reálném čase. Potřebné jsou pouze snímky videa obsahující
barevnou informaci bez dodatečných vlastností, jako je hloubka. Nevýhody
předchozích metod, jako jsou blokové artefakty v rozostřených částech scény či
manuální nastavení hloubkového rozsahu, jsou vyřešeny v této práci. Tento článek
popisuje kompletní řešení, které se zaměřuje na hlavní problémy spojené s pamětí
a výkonem v renderingu light fieldů na současných osobních počítačích. Celá
integrace vysoce kvalitních light fieldových videí překonává předchozí metody
a článek obsahuje také měření a experimentální výsledky. Tato metoda může být
použita v reálném čase při dosažení stejné kvality jako současné metody. Je tak
vhodná pro průmysl a reálné nasazení jako alternativa ke standardním 3D
renderovacím metodám.
@article{BUT185176,
author="Tomáš {Chlubna} and Tomáš {Milet} and Pavel {Zemčík} and Michal {Kula}",
title="Real-Time Light Field Video Focusing and GPU Accelerated Streaming",
journal="Journal of Signal Processing Systems for Signal Image and Video Technology",
year="2023",
volume="95",
number="6",
pages="703--719",
doi="10.1007/s11265-023-01874-8",
issn="1939-8115",
url="https://link.springer.com/article/10.1007/s11265-023-01874-8"
}