Detail publikace

How Capturing Camera Trajectory Distortion Affects User Experience on Looking Glass 3D Display

CHLUBNA Tomáš, MILET Tomáš a ZEMČÍK Pavel. How Capturing Camera Trajectory Distortion Affects User Experience on Looking Glass 3D Display. Multimedia Tools and Applications, roč. 2024, č. 83, s. 20265-20287. ISSN 1573-7721. Dostupné z: https://link.springer.com/article/10.1007/s11042-023-16350-5
Název česky
Jak pokřivení trajektorie snímacích kamer ovlivňuje uživatelský dojem na 3D displeji Looking Glass
Typ
článek v časopise
Jazyk
angličtina
Autoři
URL
Klíčová slova

Looking Glass, 3D displej, holografie, stereoskopický displej

Abstrakt

Tento článek navrhuje hodnotící metodu pro optimální zachycení scény pro 3D displej. Metoda analyzuje data z více pohledů, aby určila pravidla pro zachycení. Byla provedena uživatelská studie, která ověřila navrhovanou metodu a zjistila limity pokřivení optimálních pozic kamery pro zachycení. Zjištěné limity jsou 0,3° při rotacích a 4px při posunu zájmové oblasti. Byly porovnány různé varianty pokřivení a jejich význam ve vizuálním zhoršení výsledku byl vyhodnocen. Uživatelé nejvíce tolerovali rotační pokřivení, následované translací a kombinovaným pokřivením. Jednobarevné pozadí a omezené pohyby hlavy zvyšují toleranci uživatele vůči artefaktům. Článek také navrhuje metodu korekce zaznamenaných scén založenou na 2D reprojekci. V některých případech tato reprojekce zvýšila naměřené limity až 60× ve srovnání s nekorigovanými pokřiveními a prokázala svou účinnost. Tato studie doplňuje existující studie velkým souborem dosud neprozkoumaných měření a poskytuje výsledky relevantní pro současné 3D displeje nejnovější generace. Odhaluje důležité informace pro možné budoucí metody vykreslování nebo zachycování scén pro 3D displeje. Snímky zachycené a upravené podle navržené metody lze přímo zobrazovat na 3D displeji od Looking Glass Factory. Výsledek vytváří 3D efekt bez dalších VR nebo AR zařízení.

Rok
2024
Strany
20265-20287
Časopis
Multimedia Tools and Applications, roč. 2024, č. 83, ISSN 1573-7721
Vydavatel
Springer Verlag
DOI
UT WoS
001040925900007
EID Scopus
BibTeX
@ARTICLE{FITPUB13038,
   author = "Tom\'{a}\v{s} Chlubna and Tom\'{a}\v{s} Milet and Pavel Zem\v{c}\'{i}k",
   title = "How Capturing Camera Trajectory Distortion Affects User Experience on Looking Glass 3D Display",
   pages = "20265--20287",
   journal = "Multimedia Tools and Applications",
   volume = 2024,
   number = 83,
   year = 2024,
   ISSN = "1573-7721",
   doi = "10.1007/s11042-023-16350-5",
   language = "english",
   url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/13038"
}
Nahoru