Detail publikace
Efficient Random-Access GPU Video Decoding for Light-Field Rendering
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT)
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT)
light field, dekódování videa, akcelerace na GPU, image-based rendering
V tomto článku je navržena metoda komprese pro streamování diskrétních light fieldů na GPU. Pohledy na scénu jsou kódovány pomocí video kodeků, které umožňují streamování v reálném čase. Místo použití klasického schématu jsou všechny snímky kódovány podle jednoho referenčního snímku. Jakýkoli snímek je dekódován přímo, s náhodným přístupem, který je vhodný pro metody vykreslování light fieldu, kde je na GPU potřeba pouze několik snímků. Navrhované schéma dosahuje nejlepšího poměru kvality/času dekódování ve srovnání s jinými schématy, kde je třeba dekomprimovat všechny předchozí snímky, a ve srovnání s videem složeným pouze z klíčových snímků, které podporuje náhodný přístup, ale je extrémně velké. Navrhovaná metoda řeší problémy s prostorem a problémy s propustností při streamingu pomocí dekódování GPU a umožňuje začlenění light fieldů do 3D simulací v reálném čase. Ve srovnání s existujícími metodami je návrh snadno implementovatelný, nezávisí na konkrétním formátu videa nebo na jeho rozšíření a je efektivní na spotřebitelském GPU.
@ARTICLE{FITPUB13227, author = "Tom\'{a}\v{s} Chlubna and Pavel Zem\v{c}\'{i}k and Tom\'{a}\v{s} Milet", title = "Efficient Random-Access GPU Video Decoding for Light-Field Rendering", pages = "1--14", journal = "Journal of Visual Communication and Image Representation", volume = 2024, number = 102, year = 2024, ISSN = "1047-3203", doi = "10.1016/j.jvcir.2024.104201", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/13227" }