Detail publikace
Spatial Interface Design
virtuální uživatelské uživatelská rozhraní místnost místnosti dům relita 3D
Současná virtuální uživatelská rozhraní jsou úzce spjata s konceptem vykreslování reálných objektů známých z reálného světa. Hlavním úkolem takovýchto rozhraní je zpravidla vytvoření jednoduše ovládaného a dobře známého prostředí.
Tento dokument popisuje dva rozličné přístupy (umělecký a technologický) vedoucí k vytvoření virtuálního rozhraní. Naznačuje běžné problémy, související se zobrazováním hierarchických struktur v rádoby-reálném prostředí. Hierarchické struktury jsou zpravidla příliš velké, aby je bylo možné zobrazit současně nebo i po částech. Typickým příkladem nechť je souborový systém s tisíci soubory a složkami.
Dokument dále nastiňuje otázky vyvstávající z vytváření 3D uživatelských rozhraní. Ukazuje argumenty, potřebné k pochodpení výhod a nevýhod takovýchto rozhraní.
@ARTICLE{FITPUB7526, author = "Jaroslav Kadlec and Robert Chud\'{y}", title = "Spatial Interface Design", pages = "1--13", booktitle = "Electronics Letters", journal = "ElectronicsLetters.com", volume = 2004, number = 1, year = 2004, location = "Brno, CZ", ISSN = "1213-161X", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/7526" }