Detail publikace
Multi-resolution Next Location Prediction for Distributed Virtual Environments
Schopnosti dnešního grafického hw rychle rostou stejně jako roste i množství renderovnaých dat. Moderní grafické enginy umožňují používání neomezeného množství textur s libovolným rozlišením. Na druhou stranu, síťové 3D aplikace nemůžou využít tyto schopnosti enginů kvůli limitované rychlosti připojení. Toto je nejvíce viditelné při používání textur s vysokých rozlišením. K eliminování tohoto problému je vhodné navrhnout efektivní prediktivní schéma pro stahování dat. Namísto slepého a neefektivního plánování jsme navrhli schéma využívající historii pohybu uživatelů k realizaci dopředného schématu umožnující stahování renderovaných dat s předstihem. Takové prediktivní schéma je realizováno pomocí Markovových řetězců díky jejich schopnosti k rychlému učení z nových dat ve spojení s dvoustavovým prediktorem, který umožňuje rychlé učení na změny chování jednotlivých uživatelů.
@INPROCEEDINGS{FITPUB9433, author = "Jaroslav P\v{r}ibyl and Pavel Zem\v{c}\'{i}k", title = "Multi-resolution Next Location Prediction for Distributed Virtual Environments", pages = "247--254", booktitle = "Proceedings IEEE/IFIP International Conference on Embedded and Ubiquitous Computing", year = 2010, location = "Hong Kong, HK", publisher = "IEEE Computer Society", ISBN = "978-0-7695-4322-2", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/9433" }