Detail publikace
Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT)
Navrátil Jan, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT)
Tradiční metody sledování papersku často poskytují fotorealistickou kvalitu zobrazení virtuální scény, avšak za cen u vysokých výpočetních nároků. Časy výpočtů jednoho obrázku za několik minut nebo i dnů nejsou vyjímkou. Na druhé straně, hardwarově akcelerované zobrazení přes OpenGL umožňuje dosáhnout interakce se zobrazovanou scénou v realném čase s nepostřehnutelnou dobou výpočtu zobrazení scény. Tento článek se zabývá kombinací obou dvou směrů ve fotorealistické zobrazení virtuální scény v realném čase. Konkrétně se tento článek zabývá případovou studií napodobení fotorealistického zobrazovače POV-Ray akcelerovaným OpenGL. Studie ukazuje části fotorealistických algoritmů, které mohou být akcelerovány využitím algoritmů běžně používaných v realném čase. Na druhé straně studie identifikuje části fotorealistických algoritmů, které se ukazují jako těžko nahraditelné některým z algoritmů akcelerované grafiky. Konkrétně je ukázáno, jak urychlit primární a stínové paprsky a materiálový model v POV-Ray s využitím akcelerovaného OpenGL s využitím moderní technologie shaderů. Na druhé straně je diskutována otázka reflexe a refrakčních efektů, které není jednoduché akcelerovat.
@INPROCEEDINGS{FITPUB9477, author = "Jan Pe\v{c}iva and Pavel Zem\v{c}\'{i}k and Jan Navr\'{a}til", title = "Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline", pages = "149--156", booktitle = "WSCG'2011 Communication Papers Proceedings", series = "19-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision", year = 2011, location = "Plze\v{n}, CZ", publisher = "University of West Bohemia in Pilsen", ISBN = "978-80-86943-82-4", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/9477" }