Detail publikace
How Do I Get There? Overcoming Reachability Limitations of Constrained Industrial Environments in Augmented Reality Applications
Materna Zdeněk, Ing., Ph.D. (UPGM)
Kapinus Michal, Ing., Ph.D. (UPGM)
Beran Vítězslav, doc. Ing., Ph.D. (UPGM)
Smrž Pavel, doc. RNDr., Ph.D. (UPGM)
Augmented Reality, Virtual Reality, Transitional Interface, Human Robot
Interaction, Constrained Industrial Environmnets
Článek představuje přístup rozšířené reality na mobilních zařízeních v omezených
průmyslových prostředích, kde může být obtížné nebo dokonce nemožné dosáhnout
určitých poloh v rámci pracovního prostoru. Uživatel proto nemusí být schopen
vidět nebo interagovat s některým digitálním obsahem v aplikacích, jako je
vizuální programování robotů, vizualizace robotických programů nebo anotace
pracovního prostoru. Abychom toto omezení překonali, navrhujeme dočasné přepnutí
do neimerzivní virtuální reality, kde uživatel může nahlížet na virtuální dvojče
pracovního prostoru z libovolného úhlu a vzdálenosti, přičemž úhel pohledu je
ovládán pomocí jedinečné kombinace ovládacích prvků na obrazovce doplněné
fyzickým pohybem mobilního zařízení. Při použití takové kombinace může uživatel
pomocí ovládacích prvků na obrazovce nastavit virtuální kameru přibližně do
požadované pozice a poté pokračovat v práci stejným způsobem jako v rozšířené
realitě. Abychom prozkoumali, jakým způsobem by toto řešení lidé používali a jaké
by mělo výhody oproti čistě rozšířené realitě, vybrali jsme reprezentativní úlohu
zarovnávání objektů a provedli studii. Výsledky ukázaly, že především fyzická
náročnost, která je často limitujícím faktorem pro rozšířenou realitu na
mobilních zařízeních, by mohla být snížena a že použitelnost a užitečnost tohoto
přístupu jsou hodnoceny jako vysoké. Kromě toho byly navrženy a diskutovány
návrhy na zlepšení uživatelského rozhraní.
@inproceedings{BUT185145,
author="Daniel {Bambušek} and Zdeněk {Materna} and Michal {Kapinus} and Vítězslav {Beran} and Pavel {Smrž}",
title="How Do I Get There? Overcoming Reachability Limitations of Constrained Industrial Environments in Augmented Reality Applications",
booktitle="2023 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR)",
year="2023",
pages="115--122",
publisher="Institute of Electrical and Electronics Engineers",
address="Shanghai",
doi="10.1109/VR55154.2023.00027",
isbn="979-8-3503-4815-6"
}