Detail publikace
Light Field Video Streaming on GPU
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM)
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing., dr. h. c. (UPGM)
light field, komprese, video, GPU, streaming
Tento článek navrhuje efektivní metodu kódování pro renderování light field videa
v reálném čase.
Každý snímek light fieldu se skládá z mřížky obrazů, které zachycují scénu
z různých pozic kamery.
Tyto obrazy jsou kódovány pomocí algoritmu pro kompresi videa.
Pozice klíčových snímků na mřížce jsou určeny automaticky.
Navržená komprese využívá hardwarové dekodéry videa akcelerované pomocí GPU.
Přenos dat mezi hlavním procesorem a pamětí GPU je minimální.
Přenášeny jsou pouze ty datové pakety, které jsou nezbytné pro syntézu nového
pohledu.
Standardní metody komprese videa musí dekódovat všechny pakety mezi klíčovými
snímky, a jiné existující metody komprese light fieldu se zaměřují pouze na
dosažení nejlepší kompresní míry.
Navržená metoda je překonává v poměru kvalita/čas dekódování, což je
nejdůležitější metrika pro renderování v reálném čase.
Prezentované výsledky ukazují, že současné alternativy nelze efektivně použít pro
streamování light fieldu ve 4K rozlišení.
Byl implementován demonstrační přehrávač light fieldu, který je k dispozici
k použití.
Návrh řeší požadavky na paměť a streamování, které představují nejzásadnější
problémy při renderování light fieldu.
Článek navíc popisuje vylepšení současné techniky renderování light fieldu, která
byla upravena tak, aby účinně spolupracovala s nově navrženou metodou kódování.
@article{BUT198106,
author="Tomáš {Chlubna} and Tomáš {Milet} and Pavel {Zemčík}",
title="Light Field Video Streaming on GPU",
journal="SIGNAL PROCESSING-IMAGE COMMUNICATION",
year="2025",
volume="2025",
number="138",
pages="12",
doi="10.1016/j.image.2025.117377",
issn="0923-5965",
url="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0923596525001237"
}