Detail výsledku

Systém automatického řízení letu pro lehké sportovní letouny

Registrace: 31. prosince 2013 Udělen: 15. června 2016
Název anglicky
Automatic flight control system for light sport airplanes
Typ
patent
Jazyk
česky
Autoři
Chudý Peter, doc. Ing., Ph.D., MBA, UPGM (FIT)
Dittrich Petr, Ing., Ph.D., UPGM (FIT)
Rydlo Karol, Mgr.
Koloničný Alois, Ing.
Popis

Vynález se týká systému automatického řízení letu pro lehké sportovní letouny obsahující primární letový displej s dotykovým uživatelským rozhraním napojeným na řídicí systém letounu s manuálními a automatickými prostředky pro řízení letu a se sítí palubních snímačů systémových, letových a navigačních dat a dále obsahující multifunkční displej. Primární letový displej s dotykovým uživatelským rozhraním obsahuje první mikropočítač v podobě system on chip, který je napojen na zobrazovač s plošným dotykovým senzorem, který tvoří zobrazovací a ovládací plochu primárního letového displeje, přičemž system on chip je dále spojen s real-time mikrokontrolérem a primární letový displej je dále pomocí konektorů napojen na datovou síť letounu, ve které je zařazena soustava elektromechanických aktuátorů k automatickému ovládání řídicích ploch letadla, automatickému ovládání propulze v režimu automatického řízení letu a k automatickému ovládání vyvážení.

Popis anglicky

The present invention relates to an automatic flight control system for light sports airplanes comprising a primary flight display with touch user interface connected to an aircraft control system with manual and automatic means of flight control and with a network of board sensors of system, flight and navigation data and further comprising a multifunctional display. Said primary flight display with touch user interface comprises a first microcomputer in the form of an on chip system, which is connected to a visual display unit with plat touch sensor, forming a display and control surface of the primary flight display, wherein said on chip system is further connected to a real-time microcontroller and the primary flight display is further connected by means of connectors to an aircraft data network, which incorporates a system of electromechanical actuators for automatic control of the aircraft control surfaces, an automatic control of propulsion in the aircraft automatic flight control mode and for automatic balancing control.

Klíčová slova

autopilot, primární letový displej s dotykovým uživatelským rozhraním, multifunkční displej, navigace, řízení, mikrokontrolér, elektromechanický aktuátor, automatickému ovládání propulze, automatické ovládání vyvážení

Klíčová slova anglicky

autopilot, primary flight display with touch controlled user interface, multifunction display, navigation, control, micro controller, electromechanical actuator, automatic propulsion control, autotrim

URL
Číslo
306074
Vydavatel
Úřad průmyslového vlastnictví, Prague, CZ
Licence
K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licenční poplatek
Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Vlastník
Vysoké učení technické v Brně
Projekty
Chytrý autopilot, TAČR, Program aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA, TA01010678, zahájení: 2011-01-01, ukončení: 2013-12-31, ukončen
Pracoviště
Nahoru