Detail výsledku

Využití umělé inteligence v systému příjmu tísňových volání v podmínkách České republiky

ADAMEC, V.; BERGLOWIEC, P.; SVATOŇ, V.; SCHWARZ, P.; MÜLLER, L. Využití umělé inteligence v systému příjmu tísňových volání v podmínkách České republiky. SPEKTRUM, 2024, roč. 2024, č. 2, s. 3-8. ISSN: 1804-1639.
Název anglicky
The use of artificial intelligence in the emergency reception system in the Czech Republic
Typ
článek v časopise
Jazyk
česky
Autoři
Schwarz Petr, Ing., Ph.D., UPGM (FIT)
Müller Luděk, FIT (FIT)
Berglowiec Petr, Ing.
Adamec Vilém, doc. Ing., PhD.
Svatoň Václav, Ing., Ph.D.
Abstrakt

Zkušenosti z působení velkých přírodních katastrof na území
České republiky (např. povodně, orkány - Kyrill, Emma, Herwart,
tornáda) ukazují, že tísňová komunikace a následně činnost
složek integrovaného záchranného systému (IZS) představují pro
personál center tísňové komunikace (CTK), a operačních středisek
složek IZS extrémní zátěž. Je proto nezbytné zkoumat, zda umělá
inteligence (AI) může být v těchto případech efektivním nástrojem,
který sníží zátěž personálu CTK a zda je možné využít AI při příjmu
tísňové komunikace nejen v autonomním nasazení, ale i ve formě
kolaborativního robota

Abstrakt anglicky

Experience from the effects of major natural disasters in
the Czech Republic (e.g., floods, hurricanes - Kyrill, Emma, Herwart,
tornadoes) shows that emergency communication and subsequently
the activities of integrated rescue system (IRS) units represent
an extreme load for the personnel of emergency communication
centers (ECCs) and operational centers of IRS units. It is, therefore,
necessary to investigate whether artificial intelligence (AI) can be
an effective tool in these cases that will reduce the load on ECC
personnel and whether it is possible to use AI when receiving
emergency communication not only in autonomous deployment but
also in the form of a collaborative robot.

Klíčová slova

Tísňová komunikace, umělá inteligence, řečové technologie, systémová integrace.

Klíčová slova anglicky

Emergency communications, artificial intelligence, speech technologies, system integration.

URL
Rok
2024
Strany
3–8
Časopis
SPEKTRUM, roč. 2024, č. 2, ISSN 1804-1639
BibTeX
@article{BUT196787,
  author="Petr {Schwarz} and Luděk {Müller} and Petr {Berglowiec} and Vilém {Adamec} and Václav {Svatoň}",
  title="Využití umělé inteligence v systému příjmu tísňových volání v podmínkách České republiky",
  journal="SPEKTRUM",
  year="2024",
  volume="2024",
  number="2",
  pages="3--8",
  issn="1804-1639",
  url="https://www.spbi.cz/documents/Spektrum/Spektrum_2024_2.pdf"
}
Soubory
Projekty
Výzkumné skupiny
Pracoviště
Nahoru