Detail výsledku
Využití umělé inteligence v systému příjmu tísňových volání v podmínkách České republiky
Müller Luděk, FIT (FIT)
Berglowiec Petr, Ing.
Adamec Vilém, doc. Ing., PhD.
Svatoň Václav, Ing., Ph.D.
Zkušenosti z působení velkých přírodních katastrof na území
České republiky (např. povodně, orkány - Kyrill, Emma, Herwart,
tornáda) ukazují, že tísňová komunikace a následně činnost
složek integrovaného záchranného systému (IZS) představují pro
personál center tísňové komunikace (CTK), a operačních středisek
složek IZS extrémní zátěž. Je proto nezbytné zkoumat, zda umělá
inteligence (AI) může být v těchto případech efektivním nástrojem,
který sníží zátěž personálu CTK a zda je možné využít AI při příjmu
tísňové komunikace nejen v autonomním nasazení, ale i ve formě
kolaborativního robota
Experience from the effects of major natural disasters in
the Czech Republic (e.g., floods, hurricanes - Kyrill, Emma, Herwart,
tornadoes) shows that emergency communication and subsequently
the activities of integrated rescue system (IRS) units represent
an extreme load for the personnel of emergency communication
centers (ECCs) and operational centers of IRS units. It is, therefore,
necessary to investigate whether artificial intelligence (AI) can be
an effective tool in these cases that will reduce the load on ECC
personnel and whether it is possible to use AI when receiving
emergency communication not only in autonomous deployment but
also in the form of a collaborative robot.
Tísňová komunikace, umělá inteligence, řečové technologie, systémová integrace.
Emergency communications, artificial intelligence, speech technologies, system integration.
@article{BUT196787,
author="Petr {Schwarz} and Luděk {Müller} and Petr {Berglowiec} and Vilém {Adamec} and Václav {Svatoň}",
title="Využití umělé inteligence v systému příjmu tísňových volání v podmínkách České republiky",
journal="SPEKTRUM",
year="2024",
volume="2024",
number="2",
pages="3--8",
issn="1804-1639",
url="https://www.spbi.cz/documents/Spektrum/Spektrum_2024_2.pdf"
}