Detail výsledku

Modul automatizace příjmu tísňové komunikace založený na AI - verze Final

Vznik: 2025
Název anglicky
AI-based emergency communication automation module - version Final
Typ
software
Jazyk
česky
Autoři
Svatoň Václav
Drábek Lukáš
Běloch Michal
Müller Luděk
Tihelka Daniel
Matoušek Jindřich
Zahradil Jiří
Hanzlíček Zdeněk
Moravcová Ludvika
Hadrbolec Marek
Schwarz Petr, Ing., Ph.D., UPGM (FIT)
Veselý Karel, Ing., Ph.D., UPGM (FIT)
Udupa Sathvik, FIT (FIT), UPGM (FIT)
Kesiraju Santosh, Ph.D., UPGM (FIT)
Krčmarský David
Milata Libor
Svoboda Milan
Popis

Systém využívá aktuálně dostupné pokročilé modely umělé inteligence, konkrétně velké jazykové modely (LLM), které splňují všechny platné evropské předpisy a standardy pro bezpečné a etické nasazení AI technologií. Architektura konverzační části řešení je navržena modulárně, což umožňuje pro každý jednotlivý úkol automaticky zvolit ten nejvhodnější model dle jeho povahy a kontextu. Díky této flexibilní integraci umělé inteligence dokáže voicebot komplexně porozumět veškerým informacím, které mu volající sděluje, a v případě potřeby se doptat pouze na otázky, na které dosud nebyla poskytnuta odpověď. Logika dotazování odpovídá standardnímu postupu tísňového hovoru a zohledňuje priority stejně jako lidský operátor. Modul pro správu hlášek kombinuje předem definované scénáře s dynamicky generovanými odpověďmi vytvářenými prostřednictvím LLM, čímž zajišťuje přirozenou a plynulou komunikaci. Konverzační systém je přímo propojen s platformou TCTV 112 a místopisným helperem, se kterým probíhá obousměrná komunikace. Na základě výměny dat je možné několikrát se doptat volajícího na upřesnění polohy a postupně tak zpřesňovat lokalizaci události. Tento mechanismus umožňuje přesné určení místa volajícího v reálném čase a zajišťuje efektivní a rychlou reakci v krizových situacích.

Popis anglicky

The system uses currently available advanced artificial intelligence models, namely large language models (LLM), which meet all applicable European regulations and standards for the safe and ethical deployment of AI technologies. The architecture of the conversational part of the solution is designed in a modular manner, which allows for the automatic selection of the most appropriate model for each individual task according to its nature and context. Thanks to this flexible integration of artificial intelligence, the voicebot can comprehensively understand all the information communicated by the caller and, if necessary, ask only questions that have not yet been answered. The query logic corresponds to the standard emergency call procedure and takes into account priorities in the same way as a human operator. The message management module combines predefined scenarios with dynamically generated responses created via LLM, ensuring natural and smooth communication. The conversational system is directly connected to the TCTV 112 platform and the topographic helper, with which two-way communication takes place. Based on the data exchange, it is possible to ask the caller several times for location details, gradually refining the location of the event. This mechanism allows for precise determination of the caller's location in real time and ensures an effective and rapid response in crisis situations.

Klíčová slova

Modul automatizace příjmu; tísňová komunikace; integrační bridge; TCTV 112; jazykové modely;

Klíčová slova anglicky

Receive automation module; emergency communication; integration bridge; TCTV 112; language models;

URL
Licence
Doposud nevyužívaný výsledek
Licenční poplatek
Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Projekty
Pracoviště
Nahoru