Detail předmětu

Angličtina pro Evropu

AEU Ak. rok 2010/2011 zimní semestr 3 kredity

Aktuální akademický rok

Inovovaný předmět angličtiny se zaměřením na verbální i písemnou komunikaci a praktické uplatnění osvojených dovedností v rámci domácího i evropského trhu práce. Výchozím prvkem celé koncepce předmětu je pohled občana České republiky na celkové kulturní, pracovní, právní a institucionální milieu Evropské unie, jež se dnes namnoze může zdát velmi složité. Předmět proto poskytuje také průřezový pohled na základní instituce Evropské unie a především prezentuje angličtinu jako jazyk, který převzal roli nezbytného univerzálního průvodce na evropských cestách a stal se prostředníkem pro další vzdělávání i pracovní uplatnění absolventů domácích universit. Základní formy při výuce jsou panelová diskuse, prezentace individuálních názorů, interpretace psaných a audiovizuálních materiálů, prezentace výsledků domácích prací a diskuse k nim. Procvičují se praktické zásady tvorby základních osobních a úředních dokumentů. Jazykové hry a cvičení.

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky, anglicky

Zakončení

zápočet+zkouška

Rozsah

  • 26 hod. cvičení

Zajišťuje ústav

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Orientace v evropském kulturním a profesním prostoru. Schopnost aktivně užívat angličtinu v široké škále každodenních situací. Schopnost vést běžnou pracovní komunikaci, účastnit se pracovních porad a vytvářet základní formální dokumenty v angličtině. Schopnost týmové práce v anglickém jazyce. Porozumění nezkrácenému slyšenému projevu.

Cíle předmětu

Prohloubení slovní zásoby a rozšíření znalosti běžných konverzačních obratů. Rozvoj komunikativních schopností a povědomí o evropském kulturním a ekonomickém prostoru. Zdokonalení techniky práce s písemnými dokumenty.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Jsou požadovány znalosti na úrovni bakalářského studia s vykonanou zkouškou středně pokročilý (předměty JH3, IH3 nebo BAN4).

Literatura studijní

  • Wellman, G.: The Heinemann English Wordbuilder. Praha, Státní pedagogické nakladatelství, 1991.
  • ÚJAZ/FEKT: Podpůrné texty.

Literatura referenční

  • Wellman, G.: The Heinemann English Wordbuilder. Praha, Státní pedagogické nakladatelství, 1991.

Osnova seminářů

Předmět nemá osnovu.

Osnova numerických cvičení

  1. Úvod. Angličtina pro každý den I: Seznámení a témata pro konverzaci. Konverzační tabu. Evropské pohledy na rodinný život, bydlení, práci a trávení volného času.
  2. Angličtina pro každý den II: Život v evropských zemích. Seznamování a témata pro konverzaci. Kultura stravování a pohostinská zařízení. Pracovní jednání v restauraci. Komunikace v restauracích, hotelech a ubytovnách.
  3. Angličtina pro každý den III: Seznamování a témata pro konverzaci. Nakupování a obchody.
  4. Napříč Evropou: Zaměstnavatelé a zaměstnanci. Poslechové cvičení.
  5. Angličtina pro každý den IV: Jednání na pracovišti. Přijímací pohovor a nástup do zaměstnání.
  6. Angličtina pro každý den V: Jak se aktivně účastnit pracovní porady. Komunikace: Řešení problémů a odpovědnost. Konflikty a jejich řešení. Práce s dokumenty: Zpracování a prezentace příspěvku na pracovní poradě.
  7. Angličtina pro každý den VI: Komunikace na pracovišti. Sepsání inzerátu a nabídky (v dopisu). Jazyk e-mailů a faxů. Telefonická jednání. Video: Obchodní komunikace.
  8. Angličtina pro každý den VII. Role: Omluvy a opravy, reklamace. Tvorba dokumentů dle tématu.
  9. Společenské kontakty. Role: Přijetí a odmítnutí pozvání, přijetí hosta. Tvorba dokumentů, pozvánky.
  10. Jednání s úředními institucemi. Finance a bydlení. Policie a kriminální delikty.
  11. Neformální jazyk II: Lidová mluva v evropských zemích.
  12. Zhodnocení předmětu a opakování.
  13. Semestrální test.

Průběžná kontrola studia

Aktivní účast ve výuce, semestrální test hodnocený alespoň na 50%, tj. se ziskem alespoň 20 bodů.

Kontrolovaná výuka

Aktivní účast ve výuce, semestrální test (20 - 40 bodů) a závěrečná zkouška (30 - 60 bodů).

Zařazení předmětu ve studijních plánech

Nahoru