Detail předmětu

Angličtina: konverzace

JA3 Ak. rok 2012/2013 letní semestr 3 kredity

Aktuální akademický rok

Cílem hodin konverzace je co nejefektivněji, ale bez stresu zapojit studenty do diskuzí na aktuální společenská i společensko-vědní témata, aby mohli získat pocit výraznější komunikační jistoty. • Budou začleněny různé řečnické dovednosti, např. vyjednávání, přesvědčování, vyjádření a obhajoba vlastního názoru, prezentace, ale i práce se slovním přízvukem a větnou intonací. • Důraz je kladen na soustavné rozšiřování a upevňování slovní zásoby včetně hovorových výrazů a idiomatických spojení. STUDENTI SI MOHOU VYBRAT Z NÁSLEDUJÍCÍCH TÉMAT: SCIENCE AND TECHNOLOGY – WHERE DO WE GO? Jaká jsou nebezpečí vědecko-technického pokroku? Přispěje věda k zániku nebo k záchraně světa? Které objevy/ vynálezy jsou nejdůležitější? Ovládnou stroje svět? THE PURSUIT OF HAPPINESS Co je to (ne)štěstí? Co nás dělá šťastnými? Leží štěstí uvnitř nás nebo mimo nás? Jsou některé národy šťastnější než jiné? MONEY - THE ROOT OF ALL EVIL? Je možný svět bez peněz? Zmizela by chudoba? Jaký by byl svět, ve kterém by všichni měli stejné množství peněz? Jsou peníze opravdu kořenem zla? Jsou bohatí lidé přitažlivější? NOBODY NEEDS A GUN Masakry ve školách. Proč muži milují zbraně? Použili byste někdy zbraň? Kdy? CAR - A DANGEROUS WEAPON? Ustupujeme my autům, nebo auta ustupují nám? Které státy vyrábějí nejlepší auta? Je auto prodloužením naší osobnosti? SPACE EXPLORATION - LIVING ON MARS FOREVER? Je vše ve vesmíru dokonalé? Je vesmírný výzkum důležitý? Je kolonizace vesmíru pro nás nezbytná? TELLING LIES Jak moc jsme upřímní? Jsme schopni unést pravdu? Za jakých okolností pravdu raději ukrýt? DEATH PENALTY Středověké formy trestu smrti. Trest smrti ano či ne? Oko za oko, zub za zub? Odstrašuje vidina trestu smrti případné zločince? Kolik nevinných lidí umřelo následkem trestu smrti? NOT MY TYPE Je kousání nehtů, tenké nohy, nečistá pleť skutečně tím, čemu bychom se měli vyhnout, hledáme-li partnera? Čím se řídíme, hledáme-li? COMPUTERS - FOR BETTER OF FOR WORSE? Jak změnily počítače (internet) svět? Ve kterých oblastech života je pro nás počítač nezbytný? Dává nám počítač větší svobodu? ADDICTIONS Alkohol, kouření, drogy, čokoláda, nákupy, fotbal, sex. Na čem jsme závislí? Existují lidé, kteří jsou více náchylní k závislostem? ART Co je umění? Mění umění náš způsob myšlení nebo cítění? Jak by vypadal svět bez umění? BIG BROTHER IS WATCHING Záleží nám na svobodě? Cítíme se bezpečněji ve společnosti plné sledovacích zařízení? Respektují rodiče a partneři naše soukromí? Je důležitější svoboda nebo bezpečí? IMMIGRATION AND RACISM Proč jsme rasisti? Dá se vyhladit rasismus? Jak vnímáme černo-bílá manželství? Jaké jsou (ne)výhody imigrace?

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky, anglicky

Zakončení

zápočet+zkouška

Rozsah

  • 26 hod. cvičení

Zajišťuje ústav

Cvičící

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Studenti získávají schopnost mluvit plynule anglicky a se sebedůvěrou, zvláště v méně užívaných situacích. Vyučovací hodiny pomohou zvýšit také vnímavost studentů v anglické konverzaci.

Cíle předmětu

Cílem hodin konverzace je co nejefektivněji, ale bez stresu zapojit studenty do diskuzí na aktuální společenská i společensko-vědní témata, aby mohli získat pocit výraznější komunikační jistoty. • Budou začleněny různé řečnické dovednosti, např. vyjednávání, přesvědčování, vyjádření a obhajoba vlastního názoru, prezentace, ale i práce se slovním přízvukem a větnou intonací. • Důraz je kladen na soustavné rozšiřování a upevňování slovní zásoby včetně hovorových výrazů a idiomatických spojení.

Doporučené prerekvizity

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Znalosti a dovednosti nejméně na vyšší úrovni středně pokročilé angličtiny.

Osnova seminářů

Předmět nemá osnovu.

Osnova numerických cvičení

  1. Úvod do předmětu.
  2. Plánování jednotlivých životních cílů. Hledání nejlepších řešení dané situace.
  3. Schopnost vzájemné komunikace na skupinové dovolené. Výběr nejzajímavějších míst pro zahraniční turisty.
  4. Výběr správné osoby do zaměstnání.
  5. Hodnocení NASA.
  6. Učení hovořit zpaměti. Posuňková řeč.
  7. Způsoby slušného chování. Společenské chování.
  8. Problémy lidí žijících v nové zemi. Ústní pohovor. Dárky a darování.
  9. Názory studentů na zvyky. Názory studentů na rodinný život. Rozhovory o emocích.
  10. Vynálezy. Schopnost vcítit se. Nejdůležitější věci dnešní doby. Nebezpečí budoucnosti.
  11. Osobní zodpovědnost. Konfliktní situace na letišti.
  12. Pozice sekretářky v práci. Plánování krátké dovolené.
  13. Závěrečný ústní pohovor.

Průběžná kontrola studia

Získání alespoň 20 bodů z testů.

Kontrolovaná výuka

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Nahoru