Detail práce

Agentní systém pro hraní her

Diplomová práce Student: Trutman Michal Akademický rok: 2014/2015 Vedoucí: Král Jiří, Ing.
Název anglicky
Agent Based Gameplaying System
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato práce se zabývá universálními agentními systémy pro hraní her. Oproti běžným agentům, kteří jsou určeni pouze pro určitý druh činnosti nebo konkrétní hru, universální agent musí být schopen hrát prakticky libovolnou hru popsanou ve formálním deklarativním jazyce. Výzvou je především to, že pravidla hry nejsou předem známa, což znemožňuje použití některých optimalizací nebo vytvoření dobré heuristické funkce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část představuje oblast univerzálních herních agentů, definuje jazyk GDL pro popis pravidel her a zabývá se vytvářením heuristických funkcí a jejich aplikací v algoritmu Monte Carlo stromové hledání. V praktické části je představen obecný způsob, jak vytvořit novou heuristickou funkci, která je poté integrována do vlastního herního agenta a ten je pak porovnán s dalšími existujícími systémy.

Klíčová slova

agentní systém, hraní obecných her, Monte Carlo stromové hledání, heuristika, jazyk pro popis her

Ústav
Studijní program
Informační technologie, obor Bezpečnost informačních technologií
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
24. června 2015
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm "A"

Otázky u obhajoby
  1. Je možné očekávat, že by se Vámi navržený přístup v blízké době utkal s ostatními v současnosti špičkovými GGP systemy v soutěži AAAI GGP?
  2. Můžete objasnit použití procent v tabulce 5.5 na straně 39?
Komise
Vojnar Tomáš, prof. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), předseda
Burget Radek, doc. Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Drahanský Martin, prof. Ing., Dipl.-Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Hrubý Martin, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Rozinajová Viera, doc. Ing., Ph.D. (FIIT STU), člen
Ryšavý Ondřej, doc. Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Citace
TRUTMAN, Michal. Agentní systém pro hraní her. Brno, 2015. Diplomová práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2015-06-24. Vedoucí práce Král Jiří. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17419/
BibTeX
@mastersthesis{FITMT17419,
    author = "Michal Trutman",
    type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Agentn\'{i} syst\'{e}m pro hran\'{i} her",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2015,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/17419/"
}
Nahoru