Detail práce
Grafické demo s využitím procedurálního texturování
Práca sa zaoberá návrhom a implementáciou grafického dema veľkostne obmedzeného na 64 kB. Pre vytvorenie štruktúry a vzhľadu realistického prírodného terénu je využité procedurálne generovanie. Terén je definovaný pomocou výškovej mapy, ktorá vychádza zo šumových funkcií popísaných v práci. Zobrazovanie je implementované pomocou metódy ray marching a prebieha v reálnom čase. Všetky v práci popísané časti implementácie sú vytvorené výlučne vo fragment shaderi grafickej karty.
grafické demo, veľkostne obmedzený spustiteľný súbor, zobrazovanie v reálnom čase, procedurálne textúry, procedurálne generovanie terénu, výšková mapa, šumové funkcie, ray marching, OpenGL, GLSL, fragment shader
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm dobře (C).
Jaké existují možnosti optimalizace velikosti výsledného spustitelného souboru?
Jaroš Jiří, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Kolář Dušan, doc. Dr. Ing. (UIFS FIT VUT), člen
Orság Filip, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT18030, author = "Du\v{s}an Drevick\'{y}", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Grafick\'{e} demo s vyu\v{z}it\'{i}m procedur\'{a}ln\'{i}ho texturov\'{a}n\'{i}", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2016, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/18030/" }