Detail práce
Procedurálně generovaná krajina ve fragment shaderu
Táto práca je zameraná na vykresľovanie procedurálne generovanej krajiny bez použitia vstupnej geometrie a textúr. Sú v nej popísané techniky používané na realistické vykresľovanie a generovanie prírodných scenérií, ktoré zahŕňajú generovanie terénu a realistické vykresľovanie atmosféry a oblačnosti. Práca ďalej popisuje vykresľovanie terénu a tieňov pomocou raymarchingu, rovnako ako aj realistické osvetlenie terénu s aproximáciou ambientného a nepriameho osvetlenia.
procedurálne generovaná grafika, procedurálne generovaný terén, procedurálne textúry, šum, fraktál, raymarching, SDF, atmosféra, rozptyl svetla, Rayleighov rozptyl, Mieho rozptyl, oblaky, volumetrické vykresľovanie, fragment shader
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.
- V tabulce 4.1 tvrdíte, že levá strana má větší divergenci vláken než pravá. Já to v tom nevidím. Zdůvodněte to a odměřte.
- Jak byly voleny parametry pro generování?
- Jak byl generován pohyb slunce v ukázce?
Bařina David, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Češka Milan, doc. RNDr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Grézl František, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
@mastersthesis{FITMT24366, author = "Denis Leitner", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Procedur\'{a}ln\v{e} generovan\'{a} krajina ve fragment shaderu", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2022, location = "Brno, CZ", language = "slovak", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/24366/" }