Detail práce
Generátor procedurálních textur
Textury jsou nezbytnou částí současného 2D a 3D renderováni. Běžné techniky jsou Mapování Textur a Procedurální Generování. Obě techniky mají svoje požadavky na výpočetní zdroje. Procedurální generování poskytuje vysokou kvalitu obrazovky bez použití paměti, ale je výpočetní náročné. Mapování Textur je rychlý, ale obrázky, ze kterých se skládají textury jsou náročné na paměť a mají omezené rozlišení a obtížné algoritmy, které ten problém vyřeší. Táto práce probírá techniky vytváření textur, jejich výměnu a použití. Výsledkem práce je aplikace, schopna vytvářet textury pomocí algoritmů a dovolí exportovat algoritmy pro použití v procedurálním stínování.
Procedurální Textury, C++, textury, stinování, GLSL, Qt, simulace šumů, kompilator shaderů
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A.
- Rozmýšlali ste o prepísaní Vašeho nástroja na webovú platformu a prípadne jeho online využívanie?
- V rovnici 4.6 uvádzate funkciu "sign". Táto nie je nikde v texte definovaná. Jedná sa o štandardnú funkciu z jazyka GLSL?
- Zvážil jste použití net assembly?
Orság Filip, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT25080, author = "Ilya Doroshenko", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Gener\'{a}tor procedur\'{a}ln\'{i}ch textur", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2022, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/25080/" }