Detail práce

Generátor žalářů pro Unreal Engine

Bakalářská práce Student: Mořkovský Samuel Akademický rok: 2021/2022 Vedoucí: Starka Tomáš, Ing.
Název anglicky
Dungeon Generator for Unreal Engine
Jazyk práce
český
Abstrakt

Práce se zabývá návrhem a implementací generátoru dungeonů pro herní engine Unreal Engine verze 4. Pro výsledek byla zvolena forma pluginu, která umožňuje generátor vložit do již existujícího projektu bez nutnosti zásahu do zdrojového kódu. Parametry modifikující proces generování jsou předávány z uživatelského rozhraní Unreal Enginu. Výsledkem procesu je množina místností a chodeb, které místnosti propojují tak, aby bylo možné každou místnost navštívit. Všechny tyto objekty jsou reprezentovány 3D modely v aktuální úrovni.

Klíčová slova

procedurální generování, Unreal Engine 4, žalář, plugin, herní engine, generátor žalářů, delaunayova triangulace

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
neobhájeno
Obhajoba
13. června 2022
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Oponent hodnotil práci stupněm 4F, protože její realizační výstup nenaplňuje minimální požadavky na bakalářskou práci, a nedodržuje citační etiku. Student nedokázal vyvrátit výtky oponenta. Komise shledala nedostatky práce natolik závažné, že se práci rozhodla hodnotit jako nevyhovující.

Otázky u obhajoby
  1. Do jaké míry je vaše práce odlišná (z algoritmického hlediska) vůči zmíněné práci, viz výše?
  2. Proč se při výchozím nastavení parametrů při změně místností na čtvercové (tedy pokud se min. a max šířka, resp. výška, rovnají) nepodaří dungeon vygenerovat?
  3. Jak je rozhodováno ze které čísti místnosti bude vycházet chodba do ostatních místností?
  4. Jaký je rozdíl mezi hlavními a vedlejšími místnostmi?
Komise
Čadík Martin, doc. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Květoňová Šárka, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Orság Filip, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Citace
MOŘKOVSKÝ, Samuel. Generátor žalářů pro Unreal Engine. Brno, 2022. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2022-06-13. Vedoucí práce Starka Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/25153/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT25153,
    author = "Samuel Mo\v{r}kovsk\'{y}",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Gener\'{a}tor \v{z}al\'{a}\v{r}\r{u} pro Unreal Engine",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2022,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/25153/"
}
Nahoru