Detail předmětu

Pokročilá počítačová grafika

PGP Ak. rok 2010/2011 zimní semestr 5 kreditů

Aktuální akademický rok

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zkouška

Rozsah

  • 26 hod. přednášky
  • 26 hod. projekty

Zajišťuje ústav

Literatura studijní

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012

Literatura referenční

  • Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
  • Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771
  • Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 
  • Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
  • Články IEEE, ACM, Wikipedie

Osnova přednášek

  1. Úvod, omezení počítačové grafiky (slajdy Zemčík 21.9.)
  2. Zobrazování krajiny (Bartoň 28.9.)
  3. Rozsáhlé scény, level of detail (slajdy Kršek 5.10.)
  4. Holografie (Zemčík, 12.10.)
  5. Fotorealistcké zorazování, radiozita, photon mapping, optimalizace sledování paprsku (slajdy, program pray pro ray-tracing, další slajdy (Zemčík+další 19.10.)
  6. Výpočty viditelnosti, stínové mapy, globální osvětlení, real-time radiozita (Navrátil a další, 26.10.)
  7. Zobrazování scén s velkým rozsahem - HDR (slajdy a video), nerealistické zobrazování (Zemčík slajdy 2.11.)
  8. Haptic a stereozobrazení (Sochor, FI MU, 9.11.)
  9. Virtuání a rozšířená realita (Beran, 16.11.)
  10. Shadery (slajdy Herout 23.11.)
  11. Geometrická algebra, projekce (Zemčík, 30.11.)  
  12. Hostovská přednáška, pravděpodobně, "něco o CUDA" (M. Frydrych, NVidia, Helsinki, 7.12.)
  13. Závěr, animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor, Illusion Softworks slajdydruhé slajdy 14.12.)

Témata přednášek jsou orientační a budou v průběhu semestru aktualizována.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

Nahoru