Detail předmětu

Vizuální styly digitálních her 2

VSDH2 FaVU VSDH2 Ak. rok 2021/2022 letní semestr 2 kredity

Aktuální akademický rok

Předmět kombinuje teoretickou výuku a prezentaci se zaměřením na médium digitální hry a přilehlé pole působnosti. Detailně se soustředí na porozumění vztahu stylizace a autentičnosti při tvorbě vlastního vizuálního stylu ve zvoleném žánru nebo tvůrčím záměru. Seznamuje studenty a studentky se současným stavem herního vývoje, používanou technologií a principy. Skrze dílčí témata výuky mohou vzniknout rámcové přesahy k deskovým či karetním hrám, případně k instalaci / únikové hře.

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zápočet

Rozsah

  • 13 hod. přednášky
  • 13 hod. seminář

Zajišťuje ústav

Přednášející

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Schopnost přiřadit klíčové parametry vizuálním principům a jejich důvodům v současné herně orientované kultuře a produkci.

Cíle předmětu

Cílem předmětu je praktické i teoretické seznámení studentek a studentů se současnými možnosti digitálních her a jejich role v různorodých ekosystémech. Porozumění terminologii a obecné orientaci v kulturním prostředí prezentace a vývoje digitálních her. Skrze ukázky z praxe si studentky a studenti porozumí sofistikovaným pracovní metodám a získají hlubší vhled do tématu. Získané dovednosti jsou předpokladem k umocnění autorské tvorby za pomoci tohoto média.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Zájem o evoluci videoherní kultury a vývoj současných digitálních her.

Literatura referenční

  • www.videoherniobcasnik.cz
  • www.hristehristehriste.cz

Průběžná kontrola studia

Docházka (80 %) a aktivní účast ve výuce.

Metody vyučování

Teoretické přednášky doprovázené praktickým cvičením, komentovaným hraním a prezentací životaschopnosti probírané látky. Diskuse a konzultace umožňující vhled do tvůrčích záměrů studentů.

Kontrolovaná výuka

Časový rámec výuky je určen rozvrhem. Samotná výuka se odehrává v počítačové učebně, dle situace i v Ateliéru herních FaVU VUT (budova U2). Pro udělení zápočtu je vyžadována docházka alespoň 80 %. Způsob nahrazování výuky je závislý na dohodě s pedagogem a předpokládá doplnění zmeškaných úkolů.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BIT, 1. ročník, volitelný
  • Program IT-BC-3, obor BIT, 1. ročník, volitelný
Nahoru