Detail práce
Fotorealistické zobrazování metodou "Photon Mapping"
Tato práce se zabýva metodou photon mappingu. Nejprve byla naimplementována jednoduchá metoda photon mappingu a poté jeji progresivní varianta byla naimplementována na procesoru a grafické kartě. Po implementaci progressivní varianty photon mappingu na GPU, několik akceleračních technik bylo navrženo. Na konci této práce byl představený genetický klustrovací algoritmus, který se snaží pomocí vhodnějších clusterů urychlit čas výpočtu photon mappingu na gpu.
Photon mapping, rendering, globální osvětlení, raytracing
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A
- K čemu je algoritmus předpočítání STATICKÉ scény, který trvá astronomickou dobu? Je-li scéna statická včetně objektů, světelných zdrojů, materiálových vlastností a pozice kamery, je možné prostě spočítat obrázek - není-li, popisované předpočítání zřejmě nebude fungovat...
Černocký Jan, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT), člen
Rychlý Marek, RNDr., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Strnadel Josef, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Šlapal Josef, prof. RNDr., CSc. (UM OADM FSI VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
@mastersthesis{FITMT12613, author = "Tom\'{a}\v{s} Lysek", type = "Diplomov\'{a} pr\'{a}ce", title = "Fotorealistick\'{e} zobrazov\'{a}n\'{i} metodou {"}Photon Mapping{"}", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2015, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/12613/" }