Detail práce
Vliv ESP/ESC na chování vozidla
Práce se zabývá aktivním prvkem bezpečnosti vozidel - ESP. Systém ESP velmi významně pomáhá se stabilizací vozidla při zatáčení. Práce rozebírá modelování, princip fungování brzd, popis podřízených systémů - ABS a ASR, fyzikální jevy a síly, vzorový příklad, rozbor problému, návrh modelu, implementaci modelu a vyhodnocení experimentů s modelem v prostředí UPPAAL. Cílem práce je prokázat, že systém ESP pomáhá stabilizovat vozidlo při zatáčení pomocí simulačního modelu vozidla. Výsledky jsou prezentány v přehledných grafech. Z grafů lze analyzovat chování vozidla s ESP a bez ESP.
akcelerační zrychlení, akcelerace, bezpečnost, brzdy, brzdná dráha, bubnové brzdy, ESC, ESP, fyzika, graf, kotoučové brzdy, model, modelování, nedotáčivost, odstředivé zrychlení, pneumatiky, přetáčivost, stabilita, stabilita při zatáčení, systém ESP, UPPAAL, výsledky, zatáčení, zatáčka
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C.
- Čím se odlišuje váš model od reálné implementace systému ESP?
Chudý Peter, doc. Ing., Ph.D. MBA (UPGM FIT VUT), člen
Kořenek Jan, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Rozman Jaroslav, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Veselý Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
@bachelorsthesis{FITBT21569, author = "Filip Weigel", type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce", title = "Vliv ESP/ESC na chov\'{a}n\'{i} vozidla", school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}", year = 2020, location = "Brno, CZ", language = "czech", url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/21569/" }