Detail práce

Controlling Virtual Avatar in Microsoft HoloLens with Use of Real-World Elements

Bakalářská práce Student: Fajtová Klaudia Akademický rok: 2019/2020 Vedoucí: Bambušek Daniel, Ing.
Název česky
Ovládání virtuálního avatara v Microsoft HoloLens s využitím prvků reálného světa
Jazyk práce
anglický
Abstrakt

Cieľom tejto práce je štúdium skenovania a mapovania prostredia v súvislosti s rozšírenou realitou, s využitím zariadenia Microsoft HoloLens a následne vytvoriť riešenie ako dynamicky generovať virtuálny obsah, ktorý by bol schopný reagovať na dynamické zmeny prostredia. Cieľom je zber dát z reálneho prostredia pre získanie informácií o jeho zmenách, ich spracovanie a následné využitie. Za účelom dosiahnutia týchto cieľov boli použité  komponenty Microsoft HoloLens zodpovedné za priestorové vnímanie. Výsledná aplikácia obsahuje virtuálneho avatara, ktorý sa pohybuje po priestore a zbiera náhodne vygenerované ciele. Avatar je schopný reagovať na zmeny prostredia a je ovládaný pomocou hráčskeho gamepadu, ktorý je s headsetom spojený pomocou technológie Bluetooth.

Klíčová slova

Microsoft HoloLens, rozšírená realita, virtuálna realita, zmiešaná realita, AR, VR, MR, Spatial Mapping, Spatial Understanding, okuliare pre zmiešanú realitu, Unity

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
10. července 2020
Oponent
Průběh obhajoby

Studentka nejprve prezentovala výsledky, kterých dosáhla v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Studentka následně odpověděla na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studentky na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm velmi dobře (A).

Otázky u obhajoby
  1. Have you considered using audio feedback? How could it be used and for what type of usability problems?
  2. Have you considered using gamification tools, e.g. levels with progressive difficulties, for easier understandfing of the game mechanics?
  3. Která část Vaší práce je zaměřena na programování? Jaké části aplikace vyžadovaly Vaši vlastní implementaci? Kde se ve Vaší textové zprávě zabýváte programovou části?
  4. Jakým způsobem řešíte zobrazování? Vyžaduje toto další knihovny, nebo je využit pouze HoloToolkit?
Komise
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), předseda
Bartík Vladimír, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Drahanský Martin, prof. Ing., Dipl.-Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Hrubý Martin, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Martínek Tomáš, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Citace
FAJTOVÁ, Klaudia. Controlling Virtual Avatar in Microsoft HoloLens with Use of Real-World Elements. Brno, 2020. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2020-07-10. Vedoucí práce Bambušek Daniel. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22767/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT22767,
    author = "Klaudia Fajtov\'{a}",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Controlling Virtual Avatar in Microsoft HoloLens with Use of Real-World Elements",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2020,
    location = "Brno, CZ",
    language = "english",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22767/"
}
Nahoru