Detail práce

Multiagentní a optimalizační metody pro hry typu Stealth

Bakalářská práce Student: Láncoš Jan Akademický rok: 2019/2020 Vedoucí: Zbořil František, doc. Ing., Ph.D.
Název anglicky
Multi-Agent and Optimalisation Methods for Stealth Games
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato bakalářská práce se zabývá implementací chování oponentů ve videohrách žánru "stealth". Klade důraz na jeho věrohodnost v porovnání s chováním skutečných lidí a na kvalitní herní zážitek. Práce popisuje využití algoritmu A* pro dynamické hledání cest ve dvourozměrném prostředí. Dále se zabývá systémem patrolování oponentů, jejich schopností detekovat přítomnost hráče a týmovou spoluprací při snaze o hráčovo dopadení s využitím vzájemné komunikace. V rámci práce byla dále v jazyce C++ vytvořena jedna hratelná úroveň předvádějící popsané chování v praxi. Práce může sloužit jako inspirace pro tvorbu vlastních rozhodovacích systémů do počítačových her podobného typu. 

Klíčová slova

plížení, tajnost, hra, videohra, počítačová hra, navigace, a*, a s hvězdičkou, systém rozhodování, inteligentní systém, umělá inteligence, ui, detekce, spolupráce, nadbíhání, hierarchická navigace, pronásledování, agentní, multiagentní 

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení C
Obhajoba
13. července 2020
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C.

Otázky u obhajoby
  1. V práci uvádíte, že jste měl problémy s vývojem celé hry od základu kvůli nedostatečným zkušenostem s C++. Proč jste tedy hru nevyvinul na nějakém existujícím enginu, který je k dispozici zdarma? (Unity, Unreal Engine, Godot)

  2. Jako Váš autorský přínos uvádíte využití generování mřížky vzhledem k pozici hlídače. Zkoušel jste porovnat Vaše řešení se standardním přístupem, tedy s využitím statické mřížky, z pohledu výkonu a optimálnosti nalezené cesty?

  3. Proč jste zvolil pro hledání cesty mřížku?
Komise
Zbořil František, doc. Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), předseda
Grégr Matěj, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Hradiš Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Kekely Lukáš, Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), člen
Rogalewicz Adam, doc. Mgr., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Citace
LÁNCOŠ, Jan. Multiagentní a optimalizační metody pro hry typu Stealth. Brno, 2020. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2020-07-13. Vedoucí práce Zbořil František. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22907/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT22907,
    author = "Jan L\'{a}nco\v{s}",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Multiagentn\'{i} a optimaliza\v{c}n\'{i} metody pro hry typu Stealth",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2020,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/22907/"
}
Nahoru