Detail práce

Procedurální generování krajiny v Unity

Bakalářská práce Student: Vymer Dennis Akademický rok: 2019/2020 Vedoucí: Milet Tomáš, Ing., Ph.D.
Název anglicky
Procedural Generation of Terrain in Unity
Jazyk práce
český
Abstrakt

Tato bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním krajin. Cílem je navrhnout a implementovat aplikaci, která dokáže vygenerovat krajinu na základě uživatelských vstupů. Práce zahrnuje generování výškové mapy a vodních ploch, aplikaci textur, polohování vegetace a simulaci eroze. Důraz je kladen na uživatelské rozhraní při tvorbě výškové mapy, jelikož výšková mapa ovlivní všechny následující kroky.

Klíčová slova

3D, procedurální generování, procedurální generování krajin, node editor, Unity, C#

Ústav
Studijní program
Informační technologie
Soubory
Stav
obhájeno, hodnocení A
Obhajoba
8. července 2020
Oponent
Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A.

Otázky u obhajoby
  1. Upřesněte proces tzv. "rozmazání UV souřadnic pomocí Perlinova šumu" u animace vodní plochy. Proč nebyla použita symetrická textura či procedurálně generovaná kde by nebylo nutné ošetřovat hranice?
  2. V sekci 4.2 jsou zmíněny rovnice pro míchání textur, ale nejsou uvedeny. O jaké rovnice se jedná?
  3. Jak je generování krajiny časově náročné a které parametry nejvíce ovlivní potřebný čas pro vygenerování?
  4. Chystáte se plugin zveřejnit?
  5. Co znamená, že byly rovnice sestaveny intuitivně?
Komise
Vašíček Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. (UPSY FIT VUT), předseda
Kočí Radek, Ing., Ph.D. (UITS FIT VUT), člen
Křivka Zbyněk, Ing., Ph.D. (UIFS FIT VUT), člen
Španěl Michal, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT), člen
Citace
VYMER, Dennis. Procedurální generování krajiny v Unity. Brno, 2020. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2020-07-08. Vedoucí práce Milet Tomáš. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23096/
BibTeX
@bachelorsthesis{FITBT23096,
    author = "Dennis Vymer",
    type = "Bakal\'{a}\v{r}sk\'{a} pr\'{a}ce",
    title = "Procedur\'{a}ln\'{i} generov\'{a}n\'{i} krajiny v Unity",
    school = "Vysok\'{e} u\v{c}en\'{i} technick\'{e} v Brn\v{e}, Fakulta informa\v{c}n\'{i}ch technologi\'{i}",
    year = 2020,
    location = "Brno, CZ",
    language = "czech",
    url = "https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23096/"
}
Nahoru